تهیه و توزیع غذای فست فود کسب و کار پر منفعتی است زیرا غذایی خوشمزه را در زمانی کوتاه و با قیمتی مناسب فراهم می‌آورد. این‌گونه غذاها را هم می‌توان داخل بسته‌بندی به همراه برد و هم می‌توان در همان مکان صرف کرد. یکی از چالش‌های مربوط به این حوزه، هزینه راه اندازی فست فود است. ما در این مقاله درباره راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ و راهکارهایی برای کاهش هزینه های راه اندازی فست فود صحبت خواهیم کرد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره راه اندازی فست فود و راه اندازی رستوران با کارشناسان استیل وان در تماس باشید. برای خرید تجهیزات مورد نیاز فست فود نیز می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

هزینه راه اندازی فست فود در 1401

سرمایه اولیه راه اندازی فست فود

عمده هزینه راه اندازی فست فود مربوط به مکان رستوران خواهد بود. شما در ابتدا کار قادر هستید تا در مکان‌های کوچک‌تر شروع به کار کنید تا هزینه های کمتری به شما تحمیل شود و با جبران هزینه های اولیه و سودآوری، می‌توانید کار خود را توسعه داده و به مکان‌های بزرگ‌تری نقل‌مکان کنید. تجهیز رستوران بر اساس قوانین سازمان بهداشت نیز هزینه هایی در پی خواهد داشت.

هزینه های تجهیز فست فود با ابزار پخت‌وپز، فر، سرخ‌کن و یخچال و درعین‌حال تزئینات محیطی و میز و صندلی رستوران از جمله سایر هزینه های جانبی به شمار می‌روند. برای صرفه‌جویی در این هزینه ها می‌توانید از ابزارهای دست دوم ولی سالم و تمیز موجود در بازار استفاده کنید و به‌این‌ترتیب قادر خواهید بود تا حد زیادی در هزینه راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ را کاهش دهید.

در مرحله بعد نوبت مواد غذایی اولیه است. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی در این زمینه نیز صرفه‌جویی نمایید. البته به‌هیچ‌وجه به فکر خرید مواد اولیه کم‌کیفیت نباشید و کیفیت را فدای قیمت نکنید. شما می‌توانید جهت کاهش هزینه ها  برای خرید به عمده‌فروشی‌ها مراجعه کنید. چاشنی‌هایی مثل خیارشور و انواع سس‌ها و ترشیجات را نیز می‌توانید به‌صورت خانگی تهیه و به‌این‌ترتیب تا حد زیادی هزینه های جانبی مربوط به این مواد را کاهش دهید.

از جمله دیگر هزینه هایی که برای شروع کار لازم خواهید داشت، هزینه های مربوط به گرفتن جواز کسب قانونی است. همچنین شما باید هزینه های بیمه را نیز در نظر داشته باشید. بیمه برای هر کسب و کار ضروری است. در صورت استخدام نیرو باید آنها را نیز بیمه کنید و حقوق ماهیانه آنها را هم باید در نظر داشته باشید. هزینه های تبلیغات و بازاریابی نیز قسمتی از هزینه های اولیة شما خواهد بود.

راه اندازی فست فود کوچک 1401

مراحل راه اندازی فست فود

شما باید برای راه اندازی فست فود در ۱۴۰۱ به همه جزئیات فکر کنید که قرار است در کدام مکان شروع به کار کنم، نام کسب و کار من قرار است چه باشد، وسایل ضروری برای تجهیز فست فود و مواد اولیه را از کجا قرار است خریداری کنم، مشتریان بالقوه من چه کسانی هستند، چه غذایی را قرار است به این مشتریان سرو کنم، آیا نیاز به نیروی کار دارم، از کجا جواز کسب و بیمه‌ها را باید به دست آورم و نهایتا هزینه های مربوط به تمام این موارد چقدر است. در نهایت زمانیکه تصمیم به شروع این تجارت گرفتید، باید مراحل راه اندازی زیر را انجام دهید:

قدم اول: نوشتن طرح کار و برنامه‌ریزی

اولین اصل برای موفقیت در هر کسب و کار داشتن برنامه و طرح دقیق برای شروع و سنجش تمامی جوانب کار است. به طور مثال مشخص کنید که کسب و کار خود را در کدام مکان آغاز خواهید کرد؟ بازار هدف شما چه اشخاصی هستند؟ آیا مکان فست فود از نظر آمد و شد و نزدیکی به بازار هدف شما مناسب است؟ آیا شرایط بهداشتی و فنی حداقلی برای راه اندازی فست فود را داراست؟ هزینه های ابتدایی برای کرایه تجهیزات و یا خرید آنها در این مکان چقدر است؟ فهرست غذایی که قرار است در فست فود خود سرو کنید شامل چه مواردیست؟ مواد اولیه برای تهیه این فهرست غذا چقدر هزینه نیاز دارد؟

در این مرحله بایستی در مورد نام مناسب برای کسب و کار خود نیز فکر کنید. انتخاب نام فست فود مناسب بسیار حائز اهمیت است. شما بعدا می‌توانید برند شخصی خود را داشته باشید بنابراین نام مناسبی را برای کسب و کار خود ثبت کنید. شما می‌توانید با مطالعه مطلب اسم برای کافی شاپ، رستوران و فست فود، راهنمایی کاملی برای انتخاب اسم فست فود خود در اختیار داشته باشید.

مکان فست فود دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد. نزدیکی به اماکن تفریحی و مراکز خرید و مجوار بودن به محل رفت‌وآمد مسافران و دانشگاه و مدرسه، دسترسی مناسب و در دید عموم بودن و نکات دیگری مثل داشتن پارکینگ همگی می‌توانند در موفقیت کسب و کار شما تأثیربگذارند. شما می‌تونید برای طراحی دکوراسین فست فود خود و انجام دکور فست فود با کمترین هزینه به طراحان خبره  مراجعه کنید. از مشاوره رایگان کارشناسان حرفه‌ای استیل وان استفاده کنید و با شماره‌ها‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که هر مکانی برای راه اندازی فست فود مناسب نخواهد بود و اگر شرایط لازم را دارا نباشد توسط اداره بهداشت تأیید نخواهد شد. به عنوان مثال داشتن کاشی‌کاری و سرویس بهداشتی برای این کسب و کار اجباری است.

از دیگر جزئیاتی که در مراحل راه اندازی باید به آن توجه کنید، فهرست غذایی است که قرار است برای مشتریان خود آماده کنید. برای انتخاب فهرست غذا مناسب باید ابتدا بازار هدف مدنظرتان را شناسایی نمایید. آیا در مکانی فست فود خود را افتتاح کرده‌اید که به موسسات آموزشی یا محل کار خاصی نزدیک است؟ آیا در نزدیکی مجتمع تفریحی مانند پارک یا یک مرکز خرید هستید؟ مجاورین محل موردنظر شما از نظر طبقة اجتماعی و وضعیت مالی در چه حدی هستند؟ فهرست غذا خود را با بودجه و سلایق بازار هدف بالقوة خود تطبیق دهید تا شانس موفقیتتان افزایش پیدا کند‌.

راه اندازی فست فود کوچک 1401

قدم دوم: طی مراحل قانونی جهت اخذ جواز کسب برای راه اندازی فست فود

بعد از برنامه‌ریزی اولیه باید مراحل قانونی جهت اخذ جواز کسب طی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که برای شروع کسب و کار موانع قانونی وجود ندارد. با مراجعه به اداره اصناف توصیه‌های لازم را جهت راه اندازی فست فود دریافت خواهید کرد و پس از آن به سازمان‌های مختلفی که نیاز است ارجاع داده خواهید شد.

یکی از اداراتی که باید به آن مراجعه کنید ادارة بهداشت است. درباره کسب و کارهایی که با مواد غذایی سروکار دارند اداره بهداشت و سلامت سخت‌گیری بیشتری به عمل می‌آورد. برای راه اندازی فست فود در سال ۱۴۰۱ قوانین بهداشتی خاصی وجود دارد و باید آزمایش‌های ویژه‌ای را از نظر سلامت انجام دهید. آزمایشهای عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوءپیشینه هم مورد نیاز است.

مکان فست فود نیز باید شرایط بهداشتی خاصی را دارا باشد تا از طرف اداره بهداشت مورد تأیید قرار گیرد از جمله این موارد می‌توان به داشتن کاشی‌کاری، سرویس بهداشتی و … اشاره کرد. همچنین مکان فست فود شما باید از طرف ادارة دارایی از نظر پرداخت عوارض و سایر شرایط مربوط به امور مالیاتی مورد تأیید قرار گیرد.

پس از طی مراحل اولیه راه اندازی، اداره اصناف دوره‌های آموزشی لازم را برای شما برگزار می‌نماید و شما طی این دوره‌ها با اطلاعات ضروری برای کسب و کار آشنا می‌شوید. از جمله این موارد می‌توان به نکات مربوط به انواع بیمه و اهمیت آنها، نکات بهداشتی، نحوة برخورد با مشتریان، مواردی که شامل پیگرد قانونی هستند و نکات ایمنی از جمله نحوة خاموش‌کردن آتش و غیره اشاره نمود. با تکمیل مراحلی که اشاره شد و پرداخت هزینه های آن، جواز کسب راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ را به دست خواهید آورد.

راه اندازی فست فود در 1401

قدم سوم: افتتاح یک حساب بانکی تجاری و تهیه دفتر حسابرسی روزانه

شما باید یک حساب بانکی تجاری برای کسب و کار خود باز کنید و حساب کاری خود را از دیگر حساب‌های شخصی خود جدا نمایید. ثبت اطلاعان ورودی و خروجی مالی برای هر کسب و کاری دارای اهمیت ویژه‌ای است. ثبت تراکنش‌های مالی می‌تواند نتایج بسیار مثبتی برای شما در پی داشته باشد پس حتماً هزینه ها و درآمدهای خود را با جزئیات مربوطه در دفتر حسابرسی مخصوص ثبت نمایید. همچنین می‌توانید از یک نرم‌افزار حسابداری برای مدیریت امور فروش و مالی کسب و کارتان استفاده کنید.

قدم چهارم: اقدام جهت بیمه مناسب

بیمه برای همة مشاغل جزو الزامات است و راه اندازی فست فود در سال ۱۴۰۱ نیز از این قضیه مستثنی نیست. اگر قرار است نیروی کار داشته باشید توجه داشته باشید که حتماً باید او را بیمه نمایید زیرا این کار از نظر قانونی ضروری است. بیمه نکردن کارگر ممکن است پیگرد و عواقب سنگینی برای شما در پی داشته باشد.

قدم پنجم: تعیین جزئیات فهرست غذا

اگر نمایندگی برند خاصی را می‌خواهید داشته باشید، فهرست غذا شما تابع این برند خواهد بود اما داشتن فهرست غذا شخصی نسبت به گرفتن نمایندگی برندهای معروف، محدودیت و هزینه های کمتری برای شما خواهد داشت. پس اگر در شروع کار راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ قصد دارید با فهرست غذا شخصی خود کار را آغاز نمایید، دست شما برای کم و زیاد کردن مواد اولیه باز است و می‌توانید فرمول‌های سری خودتان را داشته باشید.

راه اندازی فست فود بیرون بر

با شناسایی بازار هدف و ذائقة مشتریان می‌توانید روی یک فهرست غذا خوشمزه و تأثیرگذار کار کنید. در ابتدا مقاله خاطر نشان کردیم که شناسایی گروه هدف و ذائقة مشتریان بالقوه جهت راه اندازی فست فود ضروری است و در انتخاب فهرست غذا مناسب می‌تواند به شما کمک کند. در مراحل ابتدایی کار می‌توانید از طریق پرسش و پاسخ و نظرسنجی از مشتریان، روی نقاط قوت و ضعف فهرست غذا خود کار کنید.

قدم ششم: یافتن مشاوران تجاری موفق

در راه اندازی هر کسب و کار صحبت با مشاوران باتجربه می‌تواند نتایج مثبتی برای شما داشته باشد. همواره نکات و جزئیاتی وجود دارد که احتمالاً در شروع کار از نظر شما پنهان خواهد ماند و دست‌یافتن به این نکات نیازمند آزمون و خطا است اما با کمک گرفتن از مشاورین توانمند قادر خواهید بود تا بدون آزمون و خطا به این تجارب ارزشمند دست بیابید. پس با استفاده از مشاورین تجاری خبره و حرفه‌ای مانند کارشناسان استیل وان، می‌توانید همه‌ی نکات را بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

همچنین بخوانید : راه اندازی فست فود؛ راهنمای ۰ تا ۱۰۰ + قیمت

هزینه راه اندازی فست فود 1401

هزینه راه اندازی فست فود ۱۴۰۱

برخی از هزینه های راه اندازی فست فود در سال ۱۴۰۱ ضروری هستند و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید آنها را نادیده بگیرید. از جمله این موارد می‌توان به هزینه های زیر اشاره کرد:

  • هزینه خرید یا اجاره مکان فست فود
  • دکور و تزئینات داخلی فست فود
  • خرید تجهیزات اولیه فست فود
  • هزینه تأسیسات برقی و مکانیکی
  • استخدام پرسنل مجرب و نیرو کار ساده
  • هزینه طراحی و چاپ لوگو بر روی بسته‌بندی غذاهای بیرون بر
  • تهیه مواد غذایی اولیه به‌صورت عمده
  • آموزش پرسنل جهت خدمات به مشتری

هزینه های جانبی دیگری نیز قطعاً وجود دارد اما برای کم‌کردن هزینه ها می‌توان در شروع کار از آنها صرف‌نظر کرد. بعد از خرید یا اجاره ملک، بیشترین هزینه جهت تهیه تجهیزات اولیه فست فود است. تجهیزات باید مطابق با فهرست غذایی شما تهیه شود. برای مثال اگر فهرست غذا فست فود ساندویچی باشد باید تجهیزات و ابزارهای مخصوص پخت ساندویچ تهیه شود؛ یا اگر می‌خواهید انواع پیتزا را به فروش برسانید باید تجهیزات پخت پیتزا را خریداری کنید.

لوازم راه اندازی فست فود 1401

تجهیزات فست فود

تجهیزات مورد نیاز فست فود با توجه به متراژ مکان، فهرست غذا یا منو و … تغییر می‌کند. قیمت تجهیزات فست فود نیز بنا بر کیفیت آن می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر در فهرست غذا شما انواع ساندویچ‌ها قرار دارد و قصد راه اندازی ساندویچی را دارید باید تجهیزات مورد نیاز ساندویچی را که شامل گریل ذغالی(دستگاه پخت برگر ذغالی)، گریل روغنی، دستگاه پخت کباب‌ ترکی، تاپینگ ساندویچ، شوت سیب زمینی و ساندویچ، اسلایسر کالباس، برگرزن و …. است را خریداری نمایید.

اگر دز منو فست فود خود انواع پیتزا را قرار داده‌اید باید تجهیزات مورد نیاز برای پخت انواع پیتزا مثل تاپینگ پیتزا، فر پیتزا، میکسر خمیر، خمیر پهن کن و … را نیز تهیه کنید. از دیگر فست فود های بسیار پرطرفدار در بین افراد سوخاری‌ها هستند. برای تهیه منو سوخاری به تجهیزات مختلفی نیاز دارید. برخی از این تجهیزات ضروری عبارتند از: سرخ کن سیب زمینی، سرخ کن کنتاکی (دستگاه هنی پنی)، مرینیتور (سس زن)، بردینگ (پودر زن)، دیسپلی (گرمخانه کنتاکی) . برخی از تجهیزات دیگر مانند فریزر ایستاده، یخچال ایستاده، میز کار استیل، هود صنعتی، دستگاه خردکن، سینک صنعتی، یخساز،اجاق ۴ شعله و …  برای تمام فست فود ها مورد نیاز هستند و از تجهیزات رستوران نیز محسوب می‌شوند.

تجهیزات فست فود 1401

سوددهی فست فود

بررسی سوددهی فست فود بسیار ضروری است و شما باید این موضوع را قبل از راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ در نظر بگیرید. شما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید در طول یک سال درآمد قابل‌توجهی داشته باشید. به طور حدودی هزینه مورد نیاز برای تهیه مواد غذائی برای یک فست فود کوچک، در ماه مبلغ مشخصی است. با کم‌کردن هزینه های اولیه یعنی تهیه مواد غذایی به صورت عمده و اجاره مکان مناسب، از میزان درآمد ماهیانه این فست فود کوچکُ مبلغ معینی سود خالص برای صاحب فست فود آورده خواهد داشت.

همچنین شما می‌توانید برای کاهش هزینه های جانبی، فست فود بیرون بر راه اندازی کنید. برای راه اندازی این نوع فست فود بیرون بر دیگر نیاز به اجاره مکانی بزرگ و تهیه میز و صندلی نیست؛ ازاین‌رو هزینه اجاره و تهیه تجهیزات شما به حداقل خواهد رسید.

برخی از روش‌های دیگر که به کمک آنها می‌توانید هزینه های راه اندازی فست فود را به حداقل برسانید شامل موارد زیر هستند:

  • استخدام نیروی کار به تعداد محدود
  • تهیه تجهیزات آشپزخانه به‌صورت اقساطی
  • خرید میز و صندلی دست دوم اما سالم و تمیز
  • استخدام صندوق‌دار به جای حسابدار
  • دریافت توصیه‌های لازم برای کاهش هزینه ها از مشاورین مجرب

تمام مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم به شما برای راه اندازی فست فود کوچک با هزینه‌ای مناسب کمک خواهد کرد. در صورت رعایت این موارد دیگر برای راه اندازی فست فود در سال جدید نیاز به پرداخت هزینه های گزاف ندارید.

راه اندازی فست فود سیار

جمع‌بندی

راه اندازی و شروع به کار یک کسب و کار به ویژه راه اندازی فست فود در سال جدید ۱۴۰۱، نیازمند تحقیقات و رعایت اصول و قواعد مرتبط با آن است. بنابراین نباید برای راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ عجله کرد و بهتر است که این کار را به افراد متخصص بسپرید. سوددهی فست فود با در نظر گرفتن تمام موارد بسیار زیاد است و اگر در امور مالی و حسابداری دقت لازم را داشته باشید می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به سوددهی عالی در فست فود برسید. اگر میخواهید هزینه راه اندازی رستوران را برآورد کنید و یا میخواهید درباره‌ی راه انداختن فست فود زنجیره ای اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان استیل وان در صفر تا صد راه اندازی فست فود ۱۴۰۱ کنار شما هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.