یخچال های فروشگاهی که به‌عنوان یخچال های صنعتی یا تجاری نیز شناخته می‌شوند، جزو دستگاه‌هایی هستند که برای راه‌اندازی یک سوپرمارکت هرچند کوچک به آن نیاز داریم. در حقیقت استفاده این یخچال ها در هر مغازه و فروشگاهی که سر و کارش با مواد خوراکی است غیر قابل کتمان است. از همین رو، خرید یخچال و فریزر فروشگاهی جدید یک تصمیم مهم و بزرگ است. چرا که یخچال و فریزر صنعتی نه‌تنها یک کالای اصلی در فروشگاه شماست، بلکه محلی برای نگهداری وعده‌های غذایی مهم برای مشتریان شماست. به همین دلیل مشتریان تجربیات خوب و بدشان از خرید را طبق کیفیت مواد غذایی که به آنها ارائه می‌دهید دسته‌بندی می‌کنند.

اما پرسشی در اینجا به وجود می‌آید که کدام یخچال فروشگاهی به درد کسب‌وکار شما می‌خورد و برای فعالیت‌های شما مناسب است؟ برای پاسخ‌دادن به این پرسش در این مقاله به بررسی پراستفاده‌ ترین انواع یخچال های فروشگاهی در ایران می‌پردازیم و سپس مشخصات و کاربردهای هر یک از انواع یخچال های صنعتی را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید انواع یخچال صنعتی را با بهترین کیفیت از وب سایت گروه صنعتی استیل وان بدون دغدغه خریداری کنید. برای مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

یخچال صنعتی

یخچال فروشگاهی چیست؟

در برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولاتی به فروش می‌رسد که لازم است در دمای سرد یخچال یا فریزر نگهداری شوند. فروشگاه‌های لبنیات و قصابی‌ ها و همچنین فروشگاه‌ های پروتئینی نیز از دیگر فروشگاه‌هایی هستند که در آنها از یخچال و فریزر استفاده می‌شود. به یخچال و فریزر هایی که در فروشگاه‌های “کالای تند مصرف” استفاده می‌شوند، یخچال صنعتی و فریزر فروشگاهی گفته می‌شود. یخچال و فریزر های فروشگاهی جزو پرکاربردترین و ضروری‌ترین دستگاه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی یا دارو محسوب می‌شوند. به همین دلیل در ادامه به بررسی انواع یخچال صنعتی می‌پردازیم و سپس راهنمای خرید یخچال فروشگاهی را ارائه می‌دهیم.

انواع یخچال فروشگاهی

یخچال های صنعتی طبق کاربرد و نوع طراحی فروشگاه در شکل‌های گوناگونی در بازار خرید یخچال های صنعتی وجود دارند و فروشندگان و مدیران فروشگاه‌ها لازم است باتوجه‌به طراحی داخلی فروشگاه و چینش موردنظرشان برای محصولات، به انتخاب یخچال های صنعتی بپردازند.

در برخی از یخچال های فروشگاهی، قسمت کمپرسور در پایین یخچال قرار دارد و در برخی دیگر کمپرسور در بالای یخچال قرار می‌گیرد که موجب خنک شدن سریع یخچال می‌شود و از طرفی عمر محصول را نیز افزایش می‌دهد. یخچال‌هایی که کمپرسورشان در بالای دستگاه قرار گرفته است قوی‌تر هستند و عمر طولانی‌تری دارند. اگرچه این یخچال ها قیمت بالاتری هم دارند. از انواع یخچال های صنعتی می‌توان به یخچال ایستاده، یخچال شیشه خم، یخچال پرده هوا و یخچال ویترینی اشاره کرد. همچنین فریزرهای ایستاده و خوابیده جزو فریزر های فروشگاهی محسوب می‌شوند. در ادامه انواع یخچال صنعتی را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

یخچال ایستاده روباز:

انواع یخچال ایستاده روباز به دلیل اینکه از طراحی زیبا و چشمگیری برخوردارند، جزو پرکاربردترین یخچال های فروشگاهی محسوب می‌شوند. انواع یخچال ایستاده روباز در ابعاد گوناگونی از ۹۰ الی ۲۵۰ سانتیمتر و در مدل‌های مختلفی که در ادامه بیان می‌کنیم تولید می‌شود.

مدل‌ های یخچال ایستاده روباز:

  • یخچال فروشگاهی نیمه ایستاده روباز
  • یخچال ایستاده عمق ۸۵
  • یخچال درب دار

یخچال ایستاده روباز

کاربرد یخچال ایستاده روباز:

مدل‌های متنوع یخچال ایستاده روباز فروشگاهی در هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها قابل‌استفاده هستند. یخچال های ایستاده روباز فروشگاهی برای نمایش دادن انواع گوشت و مرغ، انواع سوسیس و کالباس و همچنین برای قراردادن میوه‌ها و سبزی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. قرارگرفتن لامپ‌های ال‌ای‌دی در یخچال های ایستاده روباز به‌گونه‌ای است که باعث جلب‌توجه محصولات در آن خواهد شد. استیل ولن ارائه کننده بهترین یخچال های صنعتی بازار است. محصولاتی مثل یخچال ایستاده تک درب Evolux و یخچال ایستاده تک درب ویترینی Evolux نیز تولید گروه صنعتی استیل وان هستند که با قیمت مناسب و بازدهی بالا ارائه می‌شوند.

ویژگی یخچال ایستاده روباز

  • درهای شیشه‌ای دوجداره جهت عایق کردن حرارت
  • سیستم ضد برفک
  • سیستم کنترل خودکار دما
  • امکان تغییر رنگ نورهای ال‌ای‌دی

یخچال ویترینی

در حقیقت باید بگوییم که اکثر یخچال های فروشگاهی به‌نوعی یک ویترین هستند تا فروشنده بتوانند محصولات خود را در معرض نمایش مشتری قرار دهد. نوع خاصی از یخچال های صنعتی وجود دارد که به‌صورت تخصصی جهت نمایش مواد داخل یخچال طراحی شده است. این نوع یخچال های صنعتی که به آن یخچال ویترینی گفته می‌شود، در دو گروه کانتر گرم و کانتر سرد دسته‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از گزینه در یافت قیمت در سایت استیل وان، قیمت محصولات مورد نظر خود را دریافت کنید و خریدی بی‌دغدغه را تجربه کنید.

یخچال ویترینی

یخچال کانتر گرم

یخچال های کانتر گرم صنعتی، برای نگهداری غذاهای پخته شده‌ای که قرار است مشتری در فروشگاه مورداستفاده قرار دهد به کار می‌روند. از جمله این غذاها می‌توانیم پیتزا، اشترودل، لازانیا، برنج‌ها و خورشت‌های رستورانی را نام ببریم.

یخچال کانتر سرد

یخچال های صنعتی کانتر سرد به این دلیل که دمای خاصی ندارند و دمای داخل محفظه را تغییر نمی‌دهند، جهت قراردادن شیرینی‌ها در شیرینی‌فروشی، انواع پنیرها و سوسیس و کالباس‌ها و همچنین برای نمایش و فروش دسرهای مختلف کاربرد دارند.

یخچال ویترینی فروشگاهی

ویژگی یخچال ویترینی صنعتی

  • موجود در سایزهای گوناگون کوچک تا بزرگ
  • مجهز به طبقه‌های قابل تنظیم
  • دارای سیستم نوردهی شفاف
  • شیشه‌های دوجداره
  • عایق‌های حفاظتی و دمایی

یخچال شیشه خم

انواع یخچال شیشه خم سایزهای بزرگ به همراه صفحات شیشه‌های خمیده و نورپردازی‌های چشم‌نواز در هر طبقه تولید می‌شود. درب این دسته از یخچال های صنعتی، شیشه‌ای است و در قسمت بالا قرار گرفته است. به همین دلیل برای نمایش دادن محصولات بسیار مناسب هستند. محصولاتی مثل یخچال ویترینی (رومیزی) آنویل DFC1900، شو کیک رومیزی امپرو و … که از این دسته یخچال های صنعتی هستند را می‌توانید از وب سایت استیل وان تهیه کنید.

یخچال شیشه خم فروشگاهی

یخچال پرده هوا

احتمالاً این نوع یخچال را در هایپرمارکت‌ها دیده‌اید. یخچال های پرده هوا که به آنها یخچال روباز فروشگاهی یا یخچال بدون در نیز گفته می‌شود، قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر یخچال ها دارند. اما از سمت فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی و دیگر فروشگاه‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

انواع یخچال پرده هوا

یخچال های پرده هوا به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • یخچال پرده هوای ایستاده
  • یخچال پرده هوای کمدی
  • یخچال پرده هوای قفسه ‌ای

یخچال پرده هوا

انواع فریزر فروشگاهی

همان‌طور که گفته شد بسیاری از فروشگاه‌ها برای نمایش و ارائه محصولات خود به فریزر های فروشگاهی یا فریزر های صنعتی نیاز دارند در ادامه به بررسی انواع فریزر فروشگاهی می‌پردازیم.

فریزر ایستاده فروشگاهی

فریزر ایستاده فروشگاهی، همان‌طور که از اسمش مشخص است به‌صورت ایستاده در داخل فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. انواع فریزر ایستاده فروشگاهی عبارت‌اند از تک درب، دو درب و سه درب. دلیل وجود نام فریزر به‌جای یخچال، درجه سرمای بیشتر در مقایسه با دیگر یخچال های صنعتی است.

این نوع فریزر های فروشگاهی به دلیل کم عرض بودنشان، مناسب‌ترین گزینه جهت استفاده در فضاهای کوچک هستند. تعداد زیادی نوشیدنی در هر طبقه از این یخچال های فروشگاهی جای می‌گیرد.

وجود شیشه سه جداره که به‌وسیله گاز آرگون پر شده است باعث می‌شود این یخچال صنعتی از برچسب انرژی a که به معنای مصرف بهینه انرژی است، برخوردار باشد. این ویژگی همچنین باعث می‌شود یخچال فروشگاهی شما در برابر صدمات احتمالی نیز مقاوم‌تر باشد.

اگر فریزر ایستاده فروشگاهی را از کارخانه‌های داخل کشور سفارش دهید، می‌توانید قسمت بیرونی یخچال را با روکشی که حاوی لوگوی فروشگاه خودتان است، شخصی‌سازی کنید.

فریزر ایستاده فروشگاهی

فریزر خوابیده فروشگاهی

فریزر خوابیده برعکس فریزرهای ایستاده، به‌صورت یک صندوق بزرگ حاوی مواد غذایی به نظر می‌آید. انواع فریزر خوابیده فروشگاهی در دو مدل فریزر صندوقی و ویترینی در بازار موجود هستند. فریزرهای صندوقی در حقیقت همان یخچال های بزرگی هستند که در زمان‌های قدیم جهت نگهداری بستنی در سوپرمارکت‌ها کاربرد زیادی داشتند.

فریزر های فروشگاهی خوابیده ویترینی عرض زیادی دارند. این ویژگی موجب می‌شود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، کاربرد فراوانی داشته باشند. فریزرهای ویترینی، با داشتن یک درب شیشه‌ای در قسمت بالایی یخچال، گزینه بسیار خوبی برای نمایش دادن محصولات هستند.

فریزر صندوقی

راهنمای خرید یخچال فروشگاهی

در زمان خرید یخچال صنعتی باید به نکاتی اساسی توجه داشت. بخصوص اگر به‌تازگی قصد شروع یک کسب‌وکار را دارید، بهتر است توجه بیشتری به این موارد داشته باشید. اگر این نکات ساده ولی بااهمیت رعایت شوند، می‌توانند نگرانی‌های صاحب فروشگاه را تا حد زیادی کاهش دهند. در ادامه به بررسی نکات خرید یخچال فروشگاهی مناسب می‌پردازیم.

دقت به نوع کمپرسور و محل قرارگیری آن در یخچال

همان‌طور که گفته شد، یخچال ها به دودسته کمپرسور بالا و کمپرسور پایین تقسیم می‌شوند. کمپرسور موتوری است که موجب می‌شود فضای داخلی یخچال خنک بماند. کمپرسورها ممکن است در قسمت بالا و یا پایین یخچال فروشگاهی نصب شوند. یخچال‌های کمپرسور بالا با داشتن قیمت بالاتر، عمر طولانی‌تری دارند و به علت ارسال کردن گرمای به وجود آمده از کارکردن موتور به سمت سقف، فضای سردتری را در اطراف یخچال به وجود می‌آورند. یخچال‌های کمپرسور پایین در مقایسه با یخچال‌های کمپرسور بالا قیمت مناسب‌تری دارند. اما به علت پخش کردن گرمای به وجود آمده (ناشی از کارکردن یخچال در اطراف و پایین آن)، عمر مفید دستگاه را کاهش می‌دهند.

فریزر خوابیده

درنظرگرفتن سایز یخچال صنعتی

اندازه یخچال که بر حسب فوت مشخص می‌شود، یکی از ملاک‌های مهم انتخاب یخچال است. توصیه می‌کنیم بسته به فضایی که در فروشگاه در اختیار دارید و همچنین حجم موادی که قصد دارید در یخچال فروشگاهی‌تان جای دهید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

توجه به برچسب انرژی

بهتر است به برچسب انرژی یخچال فروشگاهی دقت کنید. فراموش نکنید که برچسب انرژی شما را برای مصرف برق و بهینه‌سازی مصرف انرژی تا حد زیادی راهنمایی می‌کند.

دسترسی راحت‌تر، خریدی آسان‌تر

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در قیمت یخچال فروشگاهی و همچنین برای انتخاب و خرید یخچال، میزان و روش دسترسی است که به مشتری فروشگاه می‌دهد. برخی از این یخچال ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید آنها را در قسمت میانی فروشگاه خود بگذارید. زیرا از هر دو سمت دارای درب هستند و شما از دو طرف می‌توانید مواد غذایی موردنظرتان را در آنها بچینید؛ بنابراین مشتریان شما نیز از هر دو طرف به این مواد غذایی دسترسی خواهند داشت. این مورد جزو فاکتورهای مهم برای انتخاب یخچال است. چرا که هر چه مشتریان تجربه بهتر و راحت‌تری را از خرید در فروشگاه شما داشته باشند، برای دفعات بعدی خرید مشتاق‌تر هستند که به فروشگاه شما بیایند.

چرخ‌هایی برای جابه‌جایی بهتر

وجود چرخ ممکن است یک مزیت بسیار خوب برای یخچال صنعتی محسوب شود. چرا که جابه‌جایی یخچال فروشگاهی، یکی از مشکلات مهم برای فروشگاه‌های بزرگ است. همچنین داشتن چرخ باعث می‌شود یخچال شما در زمان جابه‌جایی آسیب نبیند و عمر مفید آن افزایش یابد.

فریزر صنعتی

بر اساس نیاز فروشگاه و مشتریانتان خرید کنید

برای خرید یخچال و فریزر فروشگاهی بهتر است چند سؤال را از خود بپرسید. مثلاً بهتر است به این موضوع فکر کنید که به کدام ویژگی در یخچال فروشگاهی احتیاج دارید؟ آیا یخچال صنعتی را برای نگهداری محصولات آشامیدنی و یا نوشیدنی نیاز دارید یا برای نگهداری مواد پروتئینی گوشت و مرغ و یا مواد لبنیاتی؟ پاسخ‌دادن به این سؤال‌ها تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا یخچال موردنیاز خود را انتخاب کنید.

نوع یخچال فروشگاهی مناسب برای فروشگاه شما ما تا حد زیادی به نوع فعالیت و همچنین کسب‌وکار شما وابسته است. شاید برایتان عجیب باشد اما محله‌ای که فروشگاه شما در آن واقع شده است، سن و جنسیت بیشترین خریداران از فروشگاه شما، بیشترین برندهایی که در یخچال خود نگهداری می‌کنید و همچنین جنس موادی که در ساخت یخچال فروشگاهی به‌کاررفته است می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در انتخاب یخچال صنعتی شما داشته باشد.

نکات دیگری هستند که می‌توانند در چندین مدل از انواع یخچال فروشگاهی مشترک باشند. برای مثال بهتر است شیشه یخچال فروشگاهی ضد بخار باشد و همچنین بهتر است دارای نمایشگر دمای هوشمند باشد.

 

بهترین قیمت یخچال فروشگاهی

ممکن است برای برخی از افراد و صاحبان فروشگاه این پرسش به وجود بیاید که بهترین قیمت یخچال صنعتی متعلق به کدام برند است؟

دراین‌رابطه باید گفت که پاسخ قطعی و دقیق برای این سؤال وجود ندارد. چرا که این مسئله به سلیقه صاحب فروشگاه، طرز فعالیت، نوع فروشگاه و همچنین فضای داخل فروشگاه بستگی دارد. اگر بودجه شما برای خرید یخچال صنعتی کافی است، توصیه می‌کنیم از خرید یخچال فروشگاهی دست‌دوم پرهیز کنید‌ تا بتوانید خدمات پس از فروش برند موردنظرتان را از طریق نمایندگی‌ها دریافت کنید.

از طرفی به دلیل اینکه یخچال های صنعتی به‌صورت معمول مدت‌زمان بیشتری در مقایسه با یخچال های خانگی کار می‌کنند، خراب‌شدن آنها هم بیشتر اتفاق می‌افتد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از شرکت‌های معتبر داخلی یخچال صفر بخرید و مطمئن شوید که گارانتی آن فعال است. درصد زیادی از یخچال های فروشگاهی در کشور ما نیمه‌صنعتی هستند و به شکل دستی تولید و مونتاژ می‌شوند. از همین رو سعی کنید از کیفیت و کارایی و همچنین دسترسی به قطعات آنها مطمئن شوید.

فریزر خوابیده فروشگاهی

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مدل‌های متنوع یخچال و فریزر فروشگاهی پرداختیم و نکات خرید یخچال صنعتی را بیان نمودیم. در نهایت نیز بهترین قیمت یخچال صنعتی را بررسی کردیم. نکته‌ای که پیش از اقدام به خرید یخچال باید در نظر داشت این است که مدل یخچال و فریزر صنعتی مناسب شما به عواملی مانند نوع فروشگاه، مشتریان، بودجه خرید یخچال صنعتی و نیمه صنعتی و … دارد. توصیه ما به شما این است که برای خرید یخچال صنعتی به فروشگاه های معتبر مثل استیل وان مراجعه کنید.

شما مشتریان عزیز می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید یخچال و فریزر صنعتی و سایر تجهیزات رستوران و تجهیزات برودتی، از سایت استیل وان دیدن کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره نیز با کمک شماره‌های درج شده در سایت، با مشاورین ما تماس حاصل کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.