آش و حلیم از غذاهای سنتی محبوب است که از دیرباز همیشه مورد توجه بوده و هستند. این غذاها بسیار مقوی و مغذی بوده و گزینه مناسبی برای سفره‌های ایرانی هستند. بعضی از خوراکی‌ها مثل اش و حلیم در بعضی از فصول سال یا در برخی مناسبت‌ها طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. برای مثال هر سال در فصول سرد سال و ماه رمضان بازار آش فروشی و حلیم فروشی رونق می‌گیرد. و عده‌ی زیادی به فکر راه اندازی مغازه آش فروشی می‌افتند. چرا که درآمد آش فروشی به خصوص در پاییز و زمستان بسیار خوب است. اگر شما هم قصد راه اندازی آش فروشی را دارید، ما کامل‌ترین لیست تجهیزات آش فروشی را دراختیار شما قرار می‌دهیم. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات آش و حلیم فروشی که بعضی از آن‌ها با تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مشترک است، به سایت استیل وان مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. در ادامه لیستی از بهترین آش فروشی های تهران را نیز برای شما آورده‌ایم.

بهترین آش فروشی تهران

راه اندازی آش فروشی

برخلاف تصور بیشتر مردم، میزان مصرف آش و حلیم در طول سال معمولا ثابت است. و در فصول سرد و ماه مبارک رمضان حجم تقاضا بیشتر می‌شود. یعنی یک مغازه آش فروشی در تمام طول سال مشتریان خود را دارد و می‌تواند درآمد قابل قبولی کسب کند.شما می‌وانید شاهد صف‌های طولانی در جلوی مغازه‌های آش و حلیم باشید.

در پاییز و زمستان و ماه مبارک رمضان آش و حلیم طرفدارهای بیشتری پیدا می‌کند. مقدار فروش‌ آش رشته ممکن است تا سه برابر و فروش حلیم نیز تا پنج برابر بیشتر شود. در کنار این دو غذای اصلی سنتی، ممکن است خوراکی‌های دیگری مثل شله ‌زرد و فرنی هم عرضه شود. آش شله ‌قلمکار هم طرفداران خاص خودش را دارد، به طوری که در برخی آش فروشی تهران فقط همین نوع آش عرضه می‌شود.ممکن است شما به فکر افتاده باشید که با راه اندازی آش فروشی در روزهای سرد سال، کسب و کار پررونق و پرسودی را شروع کنید. ولی باید توجه کنید که راه اندازی هر کسب و کاری اصول و قواعد خاص خود را دارد.

مراحل راه اندازی مغازه اش فروشی

مراحل راه اندازی اش فروشی، تقریبا با مراحل راه اندازی فست فود یا رستوران یکسان است. شما می‌توانید با مطالعه مقاله راهنمای راه اندازی فست فود اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه به دست آورید. مراحل راه اندازی آش فروشی به طور کلی موارد زیر را شامل می‌شود:

  • برنامه‌ریزی دقیق و واقعی داشته باشید. در این مرحله می‌توانید از کارشناسان استیل وان به صورت رایگان مشاوره بگیرید. برای این کار کافیست با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.
  • انتخاب اسم برای مغازه آش فروشی مرحله بعدی است. مطلب انتخاب اسم برای کافی شاپ و فست فود می‌تواند ایده‌های بسیار خوبی را ذز اختیار شما بگذارد.
  • یک محل مناسب و پر رفت و آمد برای راه اندازی آش فروشی خود درنظر بگیرید که متراژ مناسبی نیز داشته باشد.
  • مراحل قانونی را برای دریافت مجوز آش فروشی طی کنید. و مجوز خود را بگیرید تا بتوانید با خیال راحت کار کنید.
  • لیست تجهیزات مغازه آش فروشی را تهیه کنید. می‌توانید این تجهیزات را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از سایت استیل وان تهیه کنید.
  • منو و قیمت غذاها و خوراکی‌ها را مشخص کنید، مواداولیه و محل تهیه آن‌ها را نیز تعیین کنید.
  • هزینه تقریبی راه اندازی ش و حلیم فروشی را برآورد کرده و سرمایه مورد نیاز را تامین کنید.
آش فروشی خوب تهران

هزینه تاسیس اش فروشی

برای تخمین میزان سرمایه لازم جهت راه اندازی آش فروشی باید بدانید که چه هزینه‌هایی دارید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه اندازی آش فروشی، پیدا کردن جا و مکان مناسب برای انجام پخت‌وپز است. فضایی که زیرزمین داشته باشد، برای کار شما بسیار مناسب است. اجرا یا خرید مغازه از بزرگترین هزینه‌های شما خواهد بود. قیمت خرید و اجاره ملک به محل و متراژ آن بستگی دارد. شما باید با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در برآورد هزینه راه اندازی آش فروشی باید به خرید تجهیزات مورد نیاز آش فروشی و دکوراسیون مغازه آش فروشی توجه ویژه داشته‌باشید. چون که بخش بزرگی از بودجه شما برای این موارد هزینه می‌شود. .مورد دیگر تهیه مواد اولیه است که آش فروش‌ها باسابقه این مواد را  از بازار مولوی یا بازار بزرگ تهران یا بورس کشاورزی تهیه می‌کنند. قیمت مواد اولیه با توجه به شرایط فصلی تغییر می‌کند. و ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بالا و پایین ‌شود. سعی کنید مواد اولیه را متناسب با حجم پخت تهیه کنید. و در صورت امکان یک انبار برای اجناس خشک داشته باشید.

قدم بعدی در راه انداختن مغازه آش فروشی یا آش فروشی سیار کسب مجوز است. که باید به اتحادیه درخواست بدهید تا برای شما پروانه صادر کنند. باید در کلاس‌های بهداشت عمومی صنف مواد‌غذایی نیز شرکت کنید.و مبلغ‌های معین شده را نیز پرداخت کنید. حقوق و بیمه‌ی کارکنان و تبلیغات و بازاریابی را نیز در بین هزینه‌های اولیه خود در نظر بگیرید.

آش فروشی دارچین

تجهیزات مورد نیاز آش فروشی

برای پخت آش و حلیم در مغازه باید از تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده کرد. راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی برای پخت و آماده‌سازی آش و حلیم به تجهیزات خاصی نیازمند است. برای راه‌اندازی طباخی آش و حلیم باید باید تمام وسایل طبخ آش و حلیم را از فروشنده معتبری تهیه کنید تا هم گارhنتی معتبری داشته باشد و هم با خدمات پس از فروش عرضه شود. راه‌اندازی آشپزخانه پخت آش برای پخت انواع آش و حلیم با بهترین کیفیت و قیمت توسط شرکت استیل وان انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. یخچال و فریزر صنعتی، میز کار استیل، کفگیر، ملاقه و هم‌زن از اصلی‌ترین وسایل پخت‌وپز هستند. در ادامه به مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه آش فروشی می‌پردازیم.

تجهیزات آش فروشی

دیگ آش

فروش آش و حلیم در روز به طور متوسط بین دو تا پنج دیگ است. البته میزان فروش به میزان طبخ بستگی دارد. میزان پخت هم با توجه به  متراژ مغازه، تعداد مشتریان و تجهیزات و وسایل آش فروشی انجام می‌شود. هر دیگ معمولا ۱۰۰ کیلوگرم آش را در خود جا می‌دهد، البته سایزهای کوچک‌تر ۸۰ و ۵۰ کیلویی نیز موجود هستند. شما باید با توجه به میزان پخت در رستوران یا آشپزخانه خود سایز دیگ آشپزی را انتخاب کنید.

دیگ یا پاتیل آش از تجهیزات مخصوص آش فروشی است که باید جنس و ابعاد مناسبی داشته باشد. پیش از خرید دیگ آش بزرگ یا کوچک باید درباره‌ی جنس و مدل و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها اطلاعات کافی به دست آورید. برای مثال در پخت غذاهای ایرانی دیگ‌ مسی می‌تواند انتخاب خوبی باشد و کیفیت طبخ را بالا ببرد. ولی نسبت به دیگ‌های آلومینیومی قیمت بالاتری ‌دارند و وزن آن‌ها نیز سنگین‌تر است. برای اطلاع دقیق از قیمت دیگ‌ های صنعتی و قیمت دیگ بزرگ آشپزی می‌توانید با کارشناسان شرکت استیل وان تماس بگیرید.

کانتر گرم

دستگاه کانتر گرم برای آماده‌سازی و گرم نگه داشتن آش در رستوران‌ها و مغازه آش فروشی مناسب است. که در شرکت استیل وان، در ابعاد و ظرفیت‌های متفاوت برای مشتریان محترم قابل سفارش است. کانتر تهیه آش از تجهیزات آشپزخانه آش فروشی است که برای پخت و نگه‌داری انواع آش ازجمله آش رشته، آش ترخینه، آش دوغ، آش شله قلمکار، سوپ، حلیم و … کاربرد دارد. چرخ تعبیه شده در زیر کانتر گرم آش و حلیم، جابجایی را نیز بسیار آسان می‌کند. برای تهیه کانتر کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته و از با استفاده از مشاوره رایگان با ابعاد و ظرفیت خود را سفارش دهید. برای اطلاع دقیق از قیمت کانتر گرم آش می‌توانید با کارشناسان شرکت استیل وان تماس بگیرید.

راه اندازی مغازه آش فروشی

نکات مهم در موفقیت آش فروشی

در ادامه به ۵ نکته برای توسعه کسب و کار یک آش فروشی اشاره خواهم کرد:

  1. آش فروشی شما باید تمیز باشد.تمامی دیوارها، میزها، لباس های کار، لوازم کار و لوازم غذاخوری باید برق بزنند . سرویس بهداشتی مشتریان نیز باید کاملا تمیز و ضدعفونی شده باشد .
  2. خلاقیت داشته باشید و از متفاوت بود ن نترسید. دکوراسیون مغازه آش فروشی خود را متفاوت و خلاقانه انتخاب و اجرا کنید. سر در و ورودی مغازه خود را با هدف جلب نظر مشتریان خود طراحی کنید .
  3. خود را با راه‌های خلاقانه به مشتریان معرفی کنید و از تبلیغات گسترده و هوشمندانه غافل نشوید. و سعی کنید اطمینان مشتریان را نسبت به ارزش غذایی محصول خود بالا ببرید .
  4. خدمات متفاوت به مشتریان آش فروشی خود ارائه بدهید. امکان رزرو میز، صدور اشتراک و ارسال غذا به درب منزل یا محل کار مشتریان را فرهم کنید. برای مناسبت‌های خاص در سال مثل ایام ماه مبارک رمضان یا روزهای تعطیل، برنامه های خاصی را در نظر بگیرید. و با ایده‌های خلاقانه فروش خود را بالا برده و مشتریان دائمی پیدا کنید.
  5. خدمات بیش از انتظار مشتریان به آن ها ارایه دهید. برای مثال انواع چای با طعم‌های متفاوت داشته باشید. با راه انداختن یک تنور کوچک نان تازه بپزید و به مشتریان عرضه کنید. انواع ترشی‌ها و سبزی خوردن را در کنار غذا روی میز بیاورید. از نوشیدنی‌های سنتی مانند شربت آبلیمو استفاده کنید . شک نکنید که این خدمات اضافی برای شما درآمد های بیشتری را تولید خواهد کرد.
آش شله قلمکار تهران

بهترین آش فروشی های تهران

آش یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است. خوردن یه کاسه آش داغ به خصوص در فصل سرما، هر کسی را با هر ذائقه ای راضی می‌کند. ما کم‌کم به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم پس لازم است بهترین آش فروشی تهران را بشناسیید و آدرسش را نیز بدانید تا هر وقت که خواستید در هوای سرد از یک کاسه آش داغ لذت ببرید. در ادامه بهترین آش فروشی تهران را به شما معرفی میکنمی تا لذت خوردن ای غذای خوشمزه و اصیل ایرانی را در هوای سرد پاییزی تجربه کنید. پس با ما همراه باشید تا ببینیم بهترین آش فروشی های تهران کجاست؟

۱٫ آش فروشی سید مهدی

آش فروشی سید مهدی بهترین آش فروشی تهران و یکی از قدیمی ترین آش فروشی های این شهر است. این آش فروشی توانسته با پخت آش و حلیم خوشمزه بین مردم تهران محبوبیت زیادی پیدا کند.و شعبه های آش سید مهدی همیشه شلوغ و پر از مشتریان کوچک و بزرگ است. آش فروشی سید مهدی از ۴ صبح تا ۱۲ شب به مشتریان خود خدمات ارائه می‌کند.

آدرس سید مهدی تجریش: میدان تجریش، ابتدای ورودی امامزاده صالح، جنب پاساژ رضوی، پلاک ۳۷

آدرس سید مهدی ولیعصر: خیابان ولیعصر، رو‌به‌روی باغ فردوس

آدرس سید مهدی صادقیه: فلکه دوم صادقیه، جنب پاساژ گلدیس

آدرس سید مهدی ستارخان: میدان توحید، خیابان ستارخان، نبش کوچه صیام.

آدرس سید مهدی مجیدیه: بزرگراه رسالت، ۱۶ متری دوم شمالی، رو‌به‌روی پارک مجیدیه، پلاک ۱۶۷

آدرس سید مهدی اندرزگو: بلوار اندرزگو، نرسیده به میدان صالحی، رو‌به‌روی مرکز خرید سانا

شعبه های آش سید مهدی

 

۲٫ آش فروشی نیکو صفت

اش فروشي نيكو صفت، معروف‌ترین آش فروشی انقلاب، بخاطر آش و حلیم‌های خوشمزه و لذیذش محبوبیت زیادی دارد. آش نیکو صفت همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب پذیرای مشتریان خود خواهد بود. این آش فروشی هم از شلوغترین و بهترین آش فروشی های تهران است. و همیشه مشتری‌ها برای بردن آش و حلیم جلوی این مغازه صف می‌کشند. این آش فروشی میدان انقلاب  بهترین آش رشته، آش دوغ، عدسی، حلیم و آش شله قلمکار تهران را عرضه می‌کند.

آدرس آش نیکو صفت : میدان انقلاب، ابتدای خیابان جمالزاده جنوبی،  پلاک ۱۷۰

راه اندازی آش فروشی

 

۳٫ آش فروشی دارچین

آشکده دارچین یکی دیگر از بهترین آش فروشی های تهران است. غذاهایی که آش دارچین عرضه می‌کند شامل آش رشته، آش شله قلمکار، آش دوغ و حلیم است. اگر آش های خوشمزه این آش فروشي ستارخان را امتحان کنید حتما به مشتری همیشگی آن تبدیل می‌شوید. برای لذت بردن از آش خوشمزه در تهران حتما به آش و حلیم دارچین سری بزنید.

آدرس آش فروشی دارچین : ستارخان، نرسیده به باقر خان، نبش کوچه آفرند، پلاک ۱۵۵

آش فروشي ستارخان

۴٫ آش فروشی صحرا

خانه آش صحرا بهترین آش فروشی تهران است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. این خانه آش به یک رقیب جدی برای آش سید مهدی تبدیل شده است. و این موضوع رفت و آمد زیاد مشتریان به آن را توجیه می‌کند. چون برخی از مشتریان آش صحرا فضایی کوچک تر از سیدمهدی دارد ولی قیمت آش های آنبا سیدمهدی فرق چندانی ندارد. آشکده صحرا از آش فروشی های معتبر و معروف است که خوشمزه‌ترین آش رشته، آش دوغ، حلیم و آش شله قلمکار عرضه می‌کند.

آدرس آش فروشی صحرا : میدان تجریش، ابتدای ورودی امامزاده صالح

هزینه تاسیس اش فروشی

۵٫ آش فروشی دایی

آش دایی با ۴۰ سال سابقه، قدیمی ترین و بهترین آش فروشی تهران به شمار می‌رود. مشتریان آش فروشی دایی به خاطر آش های خوشمزه‌اش همیشه جلوی مغازه دایی صف می‌کشند. آش های دایی واقعاً خوشمزه ولذیذ است و ارزش امتحان کردن را دارد.

آدرس آش دایی : باغ سپهسالار- خیابان جمهوری، نرسیده به ظهیرالاسلام و بهارستان

همچنین بخوانید: بهترین فست فودهای تهران؛ لیست کامل جاهایی که باید امتحان کنید

آش فروشی شبانه روزی در تهران

۶٫ آش فروشی شیراز

غذا سرای شیراز رستوران کوچکی است که بیشتر غذاهای لذیذ و سنتی شیرازی را سرو میکند. پس اگر به دنبال آش متفاوتی می‌گردید و از آش رشته و آش شله قلمکار خسته شده‌اید، آش سبزی شیرازی بهترین انتخاب است. آش شیراز علاوه بر انواع آش اکثر غذاهای رستورانی نیز عرضه می‌کند. قیمت غذاهای این رستوران به صورت کیلویی قیمت گذاری شده و بسیار مناسب است.

آدرس آش شیراز قلهک : شریعتی ، دو راهی قلهک، ابتدای شهید بصیری پلاک ۲۱

آدرس آش شیراز سعادت آباد : سعادت آباد، بین خیابان ۲۶ و ۲۸ شرقی، پلاک ۱۳۵

آدرس آش شیراز سیدخندان: بالاتر از سیدخندان، ابتدای خیابان خواجه عبدالله پلاک ۱۵۱

آش فروشی ۲۴ ساعته

۷٫ حلیم و آش معنوی

آش فروشی معنوی بیش از ۴۰ سال سابقه دارد و برند معتبری در بین آش فروشی های تهران است. ساعت کار این آش فروشی صبحها از ساعت ۴ تا ۱۱ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ خواهد بود. غذاخوری معنوی آش شله قلمکار، آش رشته، سوپ، حلیم، انواع کباب و انواع غذاهای سنتی ایرانی را عرضه می‌کند. این آشکده معمولا شلوغ است.و همیشه گروهی از مشتریان جلوی آش فروشی حاج علی معنوی و پسران صف بسته‌اند. این آش فروشی چهار شعبه اصلی دارد.برای مثال می‌توانید آش فروشی تهرانپارس و آش فروشی در پیروزی را با نام معنوی پیدا کنید.

آدرس آش فروشی معنوی پیروزی ۱ : پیروزی، روبه روی تسلیحات، پلاک۱۰۰۰

آدرس آش فروشی معنوی پیروزی ۲ : پیروزی، چهارصد دستگاه، بین خیابان کلینی و پیچک

آدرس آش فروشی معنوی اندرزگو :  بلوار اندرزگو، شرق به غرب بلوار اندرزگو، بعد از بلوار کاوه، پلاک ۹۳

آدرس آش فروشی معنوی تهرانپارس : تهرانپارس، بالاتر از فلکه اول، پلاک ۷۶

دکوراسیون مغازه آش فروشی

دیگر آش فروشی های خوب تهران

از بهترین آش فروشی های تهران می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • آشکده کندوان – آدرس : شهرک غرب،  بلوار پاک نژاد، خیابان ۱۰ متری، پلاک ۴۱
  • سفره خانه کریمخان – آدرس : زیر پل کریمخان، رو به روی کلیسا، پلاک ۱۹۲
  •  آش فروشی سرچشمه – آدرس : منطقه سرچشمه تهران
  • آشکده گندم طلایی – آدرس : تهران خیابان ستارخان روبروی کوثرسوم پلاک ١٣٣
  • آش و حلیم مجید – آدرس : پاسداران، خیابان اختیاریه جنوبی، کوچه شیفان، پلاک ۲۳۵
  • آش و حلیم صبا – آدرس : اقدسیه، ایستگاه مسجد، نبش کوچه علیخانی، پلاک ۲۸
  • آش و تهیه غذا بورانی – آدرس : خیابان سهروردی جنوبی ، خیابان اورامان ، پلاک ۲۰
آش فروشی تهران

جمع بندی

راه انداختن هر کسب و کاری مثل راه اندازی رستوران می‌تواند چالش‌هایی کوچک و بزرگ غیرمنتظره‌ای را داشته باشد. مهم این است که مراحل راه اندازی کسب و کار خود را درست پشت سر بگذارید چون احتمال موفقیت کار شما را بالا می‌برد. برای کسب اطلاعات درباره‌ی راه اندازی آش فروشی اطلاعات کسب کنید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان استیل وان در خرید تجهیزات مورد نیاز آش فروشی نیز در کنار شما هستند. علاوه بر این، در این مطلب سعی کردیم بهترین آش فروشی های تهران را به شما معرفی کنیم. و به آش فروشی های خوب پایتخت، آش فروشی شبانه روزی تهران و آش فروشی ۲۴ ساعته با کیفیت غذای خوب اشاره‌ای کنیم. به نظر شما بهترین آش فروشی تهران کدام‌ است. بهترین آشکده در شهرهای دیگر مثل آش فروشی در مشهد و آش فروشی رشت را نیز به ما معرفی کنید. نظرات و تجربه‌های خود را درباره آش فروشی های برتر تهران با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “راهنمای راه اندازی آش فروشی + لیست بهترین آش فروشی های تهران

  1. آرزو گفت:

    سلام خسته نباشید.درموردراه اندازی شغل آش وحلیم وسرمایه لازم ودرصدسوداین شغل راهنمایی کنید.سپاس

    1. ادمین گفت:

      سلام. وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال کنید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.
      ممنون

      1. ادمین گفت:

        سلام. وقت بخیر
        لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال کنید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.
        ممنون

  2. یعقوب قاسمی گفت:

    آش کده شیرازی در مجتمع ولایت واقع در انتهای اتوبان شهید بابایی جنب دانشگاه امام حسین علیه السلام مجتمع ولایت جنب نانوایی بربری پلاک ۶۹ واقعا خوشمزه و تمیز و با کیفیت عالی هست . میتونید اونم جز آش کده های خوب معرفی کنید

    1. ادمین گفت:

      ممنون از پیشنهادتون :)

  3. ناشناس گفت:

    سلام. خسته نباشید. لطفا در مورد هزینه وسایل و طریقه بدست آوردن بهترین فرمول‌های پخت آش و بهترین روش خرید مواد اولیه راهنمایی کنین تا در صورت مساعد بودن شرایط در آینده با شما همکاری کنیم. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.