راه اندازی رستوران صفر تا صد

راه اندازی رستوران کسب و کاری پررونق است و به همین دلیل افراد زیادی اقدام به تاسیس رستوران  می‌کنند. باید توجه داشته باشید که داشتن سرمایه‌ی زیاد یا مهارت آشپزی برای راه اندازی رستوران سنتی و یا راه اندازی رستوران مدرن کافی نیست. شما باید نکات مهم در راه انداختن رستوران را بدانید و به آن‌‌ها را به طور کامل عمل کنید. راه انداختن رستوران و رستوران داری اصولی دارد که رعایت آن‌ها تا حد زیادی موفقیت شما را در این صنعت تضمین می‌کند. داشتن اطلاعات لازم، برنامه‌ریزی درست و تامین هزینه باز کردن رستوران در کنار هم  باعث موفقیت کسب و کار شما می‌شوند.  شما می‌توانید برای دریافت مشاوره راه اندازی فست فود و رستوران و خرید تجهیزات رستوران با شماره‌های درج شده در سایت استیل وان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نیز استفاده کنید.

آیا رستوران داری مناسب من است؟

علاقه برای شروع هر کسب وکاری واجب است. اگر کاری که می‌کنید را دوست نداشته باشید انگیزه و خلاقیت خود را خیلی زود از دست می‌دهید. و ممکن است کار را در نیمه‌ی راه رها کنید. برای راه اندازی کافه رستوران باید به آشپزی و پخت و پز نیز علاقه داشته باشید تا از فعالیت در صنعت غذا لذت ببرید.

این کار تعطیلی ندارد و شما در ایام تعطیلات حتی پرکارتر هم می‌شوید. با راه اندازی انواع رستوران، از راه اندازی فست فود کوچک گرفته تا راه اندازی فودکورت، راه اندازی پیتزا فروشی، راه اندازی کبابی لوکس، راه اندازی رستوران سیار یا راه اندازی رستوران بین راهی، باید ساعت‌های طولانی کار کنید. بهداشت مهم‌ترین بخش رستوران داری است. اگر با رعایت نکات بهداشتی مشکل دارید این کار مناسب شما نیست.

مشاوره راه اندازی فست فود

چگونه یک رستوران موفق داشته باشیم؟

غذای‌ خوب! شما باید یک منوی کامل از انواع غذاها را داشته باشید. غذای رستوران شما باید با کیفیت باشد و در عین حال قیمت مناسبی هم داشته باشد. سالن غذاخوری رستوران نیز باید تمیز و زیبا باشد تا در کنار غذاهای خوشمزه، مشتریان بیشتری را به رستوران شما بیاورد.

شما می‌توانید به جای راه اندازی رستوران لوکس، با راه اندازی رستوران کوچک یا راه اندازی رستوران بیرون بر شروع کنید و وقتی کسب و کارتان رونق گرفت، فضا، امکانات و تجهیزات رستوران خود را بهتر کنید.

خلاقیت! بازار یک کسب و کار پرطرفدار، یک بازار رقابتی است. اگر خلاقیت و نوآوری داشته باشید می‌توانید تعداد مشتریان خود را به سرعت افزایش دهید. اما فراموش نکنید که سرعت و کیفیت خدمات و قیمت مناسب مهم‌ترین عوامل حفظ مشتری هستند.

شناخت مشتریان! شما باید مشتری‌های خود را بشناسید تا خدمات مورد نیاز آن‌ها ارائه کنید. داشتن روابط عمومی بالا هم از مهارت‌های مهم برای راه انداختن رستوران است.

تبلیغات! مهم‌ترین مرحله از مراحل راه اندازی یک رستوران تبلیغات است. شما باید بتوانید با کمترین هزینه خود را به تعداد زیادی مشتریان معرفی کنید.

راه اندازی کافه رستوران

مراحل راه اندازی رستوران

کسب مهارت و دانش لازم برای راه انداختن رستوران بسیار مهم است اما کافی نیست. تجربه کار در رستوران و رستوران داری نیز کار باز کردن رستوران را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر تصمیم خود را برای تاسیس رستوران گرفته‌اید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه‌ریزی دقیق

  • اولین و مهم‌ترین مرحله برای شروع و راه اندازی هر کسب و کاری برنامه‌ریزی دقیق است. به زبان ساده‌تر، شما در این مرحله مشخص می‌کنید که چه باید بکنید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان استیل وان با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.
  • در ابتدا ایده رستوران مورد نظر را تعیین کنید و سپس اسم رستوران خود را انتخاب کنید. مطلب انتخاب اسم برای کافی شاپ می‌تواند ایده‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد.
  • محل مناسبی را برای راه اندازی رستوران خود انتخاب کنید. این مکان باید متراژ مناسبی داشته باشد و بتوان آن را به راحتی تجهیز کرد. بهتر است محل رستوران جای شلوغ و پرترددی باشد.
  • لیست تجهیزات رستوران را تهیه کنید و سپس برای خرید آن‌ها اقدام کنید. می‌توانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران خود را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از سایت استیل وان تهیه کنید.
  • منوی کامل، قیمت غذاها و لیست مواداولیه را آماده کنید. در آخر هزینه تاسیس رستوران را برآورد کنید تا بودجه‌ی اولیه مورد نیاز شما مشخص شود.

وام راه اندازی رستوران

مجوز های لازم برای رستوران

اول از همه باید به اداره‌ی اصناف سری بزنید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید. سپس باید به اداره‌ بهداشت مراجعه کنید و آزمایش‌های مختلفی از جمله آزمایش عدم اعتیاد انجام دهید. برای راه انداختن رستوران باید گواهی عدم سوء پیشینه نیز داشته باشید.

محل رستوران شما باید تاییدیه‌های بهداشتی لازم را دریافت کند. اداره دارایی نیز باید این مکان را از جنبه‌های مختلفی مثل پرداخت عوارض تایید کند. پس از آن باید در دوره‌های آموزشی اداره اصناف شرکت کنید. در نهایت با پرداخت هزینه‌های مربوطه، مجوز راه اندازی رستوران برای شما صادر می‌شود.

سرمایه اولیه راه اندازی رستوران

شما برای راه انداختن یک رستوران هزینه‌های اولیه زیادی دارید. سرمایه شما نوع و تعداد تجهیزات رستوران را تعیین می‌کند. متراژ و محل رستوران، تعداد کاکنان و پرسنل و همچنین هزینه تبلیغات و بازاریابی هم به میزان سرمایه اولیه شما بستگی دارد. روش‌های مختلفی برای تامین سرمایه راه اندازی رستوران وجود دارد. شما می‌توانید از پس انداز شخصی خود استفاده کنید یا با یک یا چند نفر شریک شوید. همپنین می‌توانید پول مورد نیاز خود را قرض بگیرید یا از وام راه اندازی رستوران استفاده کنید.

تاسیس رستوران

داشتن حسابرسی دقیق

شما باید یک حساب بانکی تجاری را به صورت اختصاصی برای کار خود در نظر بگیرید. این حساب بانکی باید از سایر حساب‌های شخصی شما جدا باشد. حسابرسی دقیق و اصولی و مدیریت درست سرمایه و هزینه‌ها به پیشرفت شما کمک بسیاری می‌کند. شما باید اطلاعات بیمه‌ای خود را نیز افزایش دهید تا در آینده در زمینه بیمه کارکنان دچار مشکل نشوید.

طراحی دکوراسیون رستوران

فضای داخلی یک رستوران باید طراحی دقیق و زیبایی داشته باشد. مشتریان باید در فضای غذاخوری احساس راحتی کنند و از آن لذت ببرند و سرویس‌دهی نیز باید به آسانی صورت گیرد. فضای آشپزخانه صنعتی رستوران نیز باید اصولی طراحی و تجهیز شود تا کارکنان آشپزخانه بتوانند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند.

شما می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران به طراحان خبره استیل وان مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان حرفه‌ای ما با شماره‌ها‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید.

طراحی منو رستوران

طراحی منوی رستوران شما باید با توجه به شناخت مشتیان انجام شود. شما باید منوی خود را با غذاهایی متناسب با بودجه و سلیقه مشتریان پر کنید. شما یا آشپز رستورانتان باید تمام مراحل پخت غذاهای منو را به طور کامل تسلط داشته باشید. منو باید ساده و کامل باشد و سعی کنید در عین حال قیمت غذاها مناسب نگه دارید تا مشتریان خود را راضی کنید.

هزینه راه اندازی رستوران

مشاوره راه اندازی رستوران

استفاده از نظر و تجربه مشاورین خبره در راه انداختن رستوران مرحله‌ای ضروری و مهم است. کمک گرفتن از مشاور شانس موفقیت کسب و کار شما را بالا می‌برد. شما می‌توانید از شرکت های راه اندازی رستوران نیز استفاده کنید. پس با استفاده از کارشناسان استیل وان، می‌توانید همه‌ی مراحل باز کردن رستوران را بدون دغدغه طی کرده و موفقیت خود را تضمین کنید.

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه‌ی اصلی و بزرگ راه انداختن رستوران مربوط به تهیه محل رستوران و تهیه تجهیزات رستوران است. اگر بودجه شما محدود است می‌توانید مکان کوچکتری را انتخاب کنید و از تجهیزات رستوران دست دوم استفاده کنید. مواد اولیه برای تهیه غذا نیز هزینه زیادی دارد. با خرید از عمده‌فروشی‌ها و یا کسب و کارهای کوچک خانگی می‌توان این هزینه را مدیریت کرد. به یاد داشته باشید که هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. در برآورد هزینه‌های اولیه، هزینه دریافت مجوزهای قانونی راه اندازی رستوران، حقوق و بیمه‌ی پرسنل و تبلیغات نباید از قلم بیفتند.

راه اندازی رستوران

لیست تجهیزات رستوران

در اینجا می‌توانید لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی را مشاهده کنید. تمام این محصولات را می‌توانید در وب سایت استیل وان با گارانتی معتبر تهیه کنید. با کلیک کردن بر نام این محصولات به صفحه آن‌ها هدایت می‌شوید. قیمت تجهیزات رستوران را نیز می‌توانید با استفاده از گزینه دریافت قیمت در صفحه‌ی مربوط به هر یک از آن‌ها استعلام کنید. برای دریافت قیمت بروز این تجهیزات می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت نیز تماس حاصل کنید :

بیشتر تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران ایرانی مشترک هستند شما می‌توانید لیست تجهیزات فست فود به همراه قیمت را در مطلب مراحل راه اندازی فست فود مشاهده کنید.

تجهیزات راه اندازی رستوران

جمع بندی

در شروع هر کسب و کاری با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوید، شما باید با کمک مشاوریم آگاه از این چالش‌ها عبور کنید. غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. در راه انداختن انواع رستوران از راه اندازی رستوران در کانادا گرفته تا راه اندازی رستوران ایتالیایی یا راه اندازی رستوران زنجیره ای باید اولین مراحل کار را با دقت و درست پشت سر می‌گذارید تا موفقیت خود را تضمین کنید.برای کسب اطلاعات درباره صفر تا صد راه انداختن رستوران، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. مشاورین استیل وان تمام مراحل راه اندازی رستوران و راه اندازی فست فود همراه شما هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.