تلفظ کترینگ

کترینگ چیست؟

با شنیدن کلمه‌ی کترینگ ممکن است این پرسش برای شما پیش آید که معنی کترینگ چیست؟ معنی واژه کترینگ (catering)  که یک کلمه‌ی انگلیسی است، پخت و آماده کردن غذا در یک آشپزخانه صنعتی و سرو آن در مکان انتخابی مشتریان است. به زبان ساده‌تر، غذا، نوشیدنی و تمام مخلفات آن در آشپزخانه‌های کترینگ طبخ و آماده می‌شود و بر طبق سفارش در مکان‌های مورد نظر سرو می‌شود.

غذاها به همراه دورچین‌های متنوع یا بر اساس نوع سفارش غذایی به همراه دورچین و مخلفات توسط کترینگ برای مشتری ارسال می‌شود. آشپزخانه صنعتی کترینگ ها باید به انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی باکیفیت مجهز باشند تا غذا به بهترین شکل آماده شود. شما می‌توانید انواع این تجهیزات را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از وب سایت استیل تهیه کنید پس برای اطلاع از قیمت تجهیزات و دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

کترینگ غذا چیست

انواع کترینگ

صنعت کترینگ امروزه رونق و طرفداران بسیاری پیدا کرده است و باعث شده سرویس دهی، پذیرایی و سرو غذا بسیار منظم و به بهترین شکل انجام شود. کترینگ‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها بر اساس نیاز مشتریان، غذا را آماده کرده و طبخ می‌کنند. . اگر به فکر راه اندازی کترینگ هستید ابتدا باید کترینگ موردنظر خود را انتخاب کنید. انواع کترینگ غذا‌ موارد زیر را شامل می‌شوند:

  •  کترینگ هوایی
  • کترینگ ریلی
  • کترینگ بیمارستانی
  • کترینگ هتلی
  • کترینگ کلاسیک
  • کترینگ رژیمی
  • کترینگ خدمات مجالس

کترینگ هوایی :

کترینگ هوایی یا کترینگ هواپیمایی تفاوت‌هایی با انواع کترینگ زمینی دارند . در هواپیما برای حفظ تعادل گوارشی مسافران، غذاهای نیمه آماده، کم‌حجم و سرد سرو می‌شود . به دلیل اینکه امکان گرم کردن غذای همه‌ی مسافران وجود ندارد، غذاهای تهیه شده توسط کترینگ هواپیما، سبک و کنسروی هستند . البته در زمان پرواز بیشتر از ۲ ساعت در برخی هواپیماها غذاهای گرم و مجلسی سرو می‌شود.

معنی واژه کترینگ

کترینگ ریلی :

کترینگ ریلی یا کترینگ قطاری از کترینگ های زمینی است که از تنوع غذایی  بیشتری برخوردار است. کترینگ قطار انواع غذاهای گرم و سرد مثل کباب، خورش و غذاهای سنتی ایرانی به صورت تازه و گرم سرو می‌کند. این غذاها همراه با انواع نوشیدنی، دسر و دورچین به مسافرین ارائه می‌شوند .

کترینگ بیمارستانی :

در کترینگ بیمارستانی طبخ و آماده‌سازی غذاها، دستورالعمل های خاصی دارد. طبخ غذا باید با توجه به وضعیت بیماران در بیمارستان و نوع رژیم خاص آن‌ها انجام شود. غذاها در کترینگ بیمارستان معمولا فاقد چربی، قند و نمک هستند و از مواد اولیه ارگانیک و سالم با کیفیت بالا تهیه می‌شوند. این غذاها باید املاح معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بیماران را نیز داشته باشند .

کترینگ هتلی:

صنعت هتلداری و صنعت کترینگ پیوند عمیقی دارند و بسیار به هم وابسته هستند. و کترینگ هتلی در صنعت هتلداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بین کترینگ های زمینی، تنوع غذا در کترینگ هتل از هر بقیه انواع ‌آن بیشتر است. محدودیتی برای طبخ و سرو انواع غذا در کترینگ هتلی وجود دارد.

کترینگ کلاسیک :

در کترینگ کلاسیک یا کترینگ رستورانی، انواع غذاهای سنتی، محلی و مجلسی همراه با نوشیدنی، دورچین و مخلفات تهیه و سرو می شود . غذاهای اصلی رستوران مثل انواع چلوکباب، چلو خورش‌، خوراک‌ و سایر غذاهای سنتی در کترینگ کلاسیک پیدا می‌شود. پس خیلی هم نادرست نیست اگر بگوییم رستوران ایرانی همان با غذای ایرانی همان کترینگ کلاسیک است .

تفاوت کترینگ با رستوران

کترینگ رژیمی :

در کترینگ های رژیمی ، مواد اولیه با توجه به میزان چربی، پروتئین، ویتامین،  قند و سایر ماکروها  طبخ و آماده می‌شود. در منوی کترینگ رژیمی بیشتر سالادها، سبزی ها، گوشت سفید کبابی، حبوبات بدون چربی اشباع  دیده. غذاهایی سرو شده در این کترینگ ها برای بیمارستان‌ها و باشگاه‌های ورزشی مناسب است.

کترینگ خدمات مجالس :

کترینگ مجالس یا کترینگ تشریفات انواع پیش غذا، غذا و دسرهای مورد نیاز مراسم و مجالس مختلف را تهیه و سرو می‌کنند. برای مثال کترینگ پذیرایی همایش وظیفه تهیه غذا  و سایر خوراکی‌های یک همایش را بر عهده دارد و کترینگ مراسم ختم خیال صاحبان عزا را برای پذیرایی از مهمانانشان راحت می‌کند. خدمات کترینگ مجالس کار تهیه و غذای مناسب را برای برگزارکنندگان آسان می‌کند.

یکی از مهمترین قسمت‌های برگزاری مراسم عروسی نیز تهیه غذای مهمانان است که می‌توان از کترینگ مراسم عروسی کمک گرفت. مزایای استفاده از کترینگ برای جشن عروسی عبارتند از:

  • مدیریت صحیح: کترینگ عروسی یا مجالس علاوه بر تهیه غذا، چیدمان و سرو غذا را نیز مدیریت می‌کند. کترینگ برای مجالس مطمئن می‌شود که مهمانان به بهترین شکل پذیرایی شوند.
  • حضور آشپزهای حرفه‌ای: آشپزهای حرفه‌ای کترینگ مجلسی غذا را بهترین کیفیت برای شما آماده خواهند کرد.
  • کاهش هزینه: تنوع زیاد کترینگ تشریفات مجالس به شما امکان می‌دهد که کترینگی با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید. شما می‌تواند با هر میزان بودجه از مهمانان خود به خوبی پذیرایی کنید.

کترینگ عروسی

سوالات متداول

معنی کترینگ چیست؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده که که کترینگ یعنی چی، باید گفت که کترینگ واژه‌ای انگلیسی است و به معنای پخت و آماده سازی غذا در یک آشپزخانه و سرو آن در محل موردنظر مشتری است.

کار کترینگ چیست ؟

در پاسخ به این سوال و سوال کترینگ غذا چیست، باید گفت که کترینگ ها غذاها را با دورچین‌ها و مخلفات کنموع با توجه به سفارش مشتری طبخ و آماده می‌کنند. در نهایت این غذاها در مکان‌های مورد نظر سرو می‌شوند.

تلفظ کترینگ چیست؟

کترینگ کلمه‌ای انگلیسی است که به صورت نوشته می‌شود و در فارسی آن را به دو صورت کِترینگ و کِیترینگ تلفظ می‌کنند.

تاریخچه کترینگ چیست؟

تلاش‌های اولیه در صنعت کیترینگ از دهه ۱۹۲۰ و برای تهیه غذای هواپیما آغاز شد. اولین آشپزخانه‌ی کترینگ هوایی در سال ۱۹۳۶ توسط خطوط هوایی امریکا به وجود آمد.

تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟

بزرگترین تفاوت رستوران و کترینگ در نحوه سرو غذا است. مهمانان رستوران می‌توانند در سالن غذاخوری رستوران نشسته و غذای خود را سفارش دهند. غذا یا بر روی میز مشتریان سرو می‌شود و می‌توانند غذای خود را میل کنند و یا سفارش خود را به صورت بیرون بر تحویل بگیرند. ولی کترینگ آشپزخانه‌ای برای طبخ غذا و ارسال آن به بیرون است و جایی برای سرو غذا ندارد. آشپز کیترینگ نیز باید به آشپزی صنعتی مسلط باشد، در دوره‌های آموزش کترینگ شرکت کرده باشد و تجربه کافی داشته باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران و کیترینگ تفاوت چندانی ندارند و هر دو باید به انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی باکیفیت مجهز باشند. شما می‌توانید انواع این تجهیزات را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از وب سایت ما تهیه کنید پس برای اطلاع از قیمت تجهیزات و دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

تفاوت کترینگ با تهیه غذا چیست؟

در واقع کترینگ همان تهیه غذاست و هر دو کار تهیه و سرو غذا را انجام می‌دهند. با این تفاوت که کترینگ بیشتر برای رویدادهای اجتماعی مثل جشن عروسی و مجالس ترحیم، مسافرت‌های زمینی و هوایی و بیمارستان‌ها غذا تهیه می‌کند. غذا در کترینگ‌ها در تعداد بسیار بالایی طبخ می‌شوند.

کترینگ سیار چیست؟

کامیون غذای سیار یا کترینگ سیار کسب و کاری کم‌هزینه است. چرا که نیازی به خرید یا اجاره‌ی محل آشپزخانه صنعتی ندارد. شما می‌تونید کار خود را در صنعت کترینگ با گامی کوچک ولی موثر آغاز کنید.

راه اندازی کترینگ

درآمد کترینگ چقدر است؟

درآمد کترینگ از طریق فروش غذا به دست می آید. شما می‌توانید با مدیریت هزینه‌ها، تهیه منوی غذایی متنوع، بالا بردن کیفیت غذا و خدمات و  تبلیغات درآمد کترینگ خود را افزایش دهید.

شرایط اخذ مجوز کترینگ چیست؟

برای دریافت جوار کیترینگ باید در ابتدا به اتحاديه مراجعه کنید. مبلغ تعیین شده برای بازرسی اولیه را بپردازید و مدارک لازم را تحویل دهید. در مرحله‌ بعد باید برای دریافت مجوزهای لازم به اداره‌ی اماكن نيروی‌انتظامی مراجعه کنید. سپس باید مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت ذریافت کنید. برای دریافت تایید بازرسان وزارت بهداشت باید گواهينامه بهداشت و كارت معاينه‌ی پزشكي را دريافت کنید. برای دریافت اطلاعات کامل از مراحل زدن کیترینگ میتوانید مطلب راه اندازی فست فود را مطالعه کنید.

بهترین کترینگ‌های تهران کدامند؟

کترینگ قریشی (تهیه غذای مجالس قریشی)، رستوران و کترینگ نایب، کترینگ رفتاری (رستوران و تهیه غذای رفتاری)، کترینگ فارسی (تهیه غذای فارسی)، کترینگ شمشیری (رستوران شمشیری)، کترینگ کیبو، کترینگ عالی قاپو، کترینگ نون و نی، کترینگ طهرانی، کترینگ اویسی، کترینگ دایی (تهیه غذای دایی)، کترینگ گلسان (رستوران و تهیه غذای گلسان)، کترینگ تام سین (تهیه غذای تام سین)، کترینگ شیراز (غذا سرای شیراز)، کترینگ ارغوان، کترینگ پارسی، کترینگ ایلیات و … از کترینگ های خوب تهران هستند.

کترینگ

خرید تجهیزات کترینگ

آشپزخانه کترینگ باید به بهترین انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی مجهز باشند تا غذا با بهترین کیفیت تهیه شده و به دست مشتری برسد. خرید این تجهیزات بخشی از هزینه راه اندازی کترینگ است. شما می‌توانید انواع این تجهیزات را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از وب سایت استیل وان تهیه کنید.پس برای اطلاع از قیمت تجهیزات کترینگ و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.