مراحل راه اندازی رستوران و فست فود بهمراه هزینه

راه اندازی فست فود شغلی پررونق و پردرآمد است و طرفداران بسیاری دارد. انتخاب راهی اصولی و درست برای شروع این کسب و کار، از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این صنعت است. راه اندازی رستوران یا فست فود با هزینه بالا و دستگاه‌های گران قیمت موفقیت شما را تضمین نمی‌کند بلکه داشتن اطلاعات و برنامه‌ای دقیق و درست در ابتدای کار احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

اگر قصد راه اندازی یک فست فود را دارید باید با تمام مراحل آن به طور کامل آشنا شوید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره راه اندازی فست فود و راه اندازی رستوران با کارشناسان استیل وان در ارتباط باشید. و برای خرید تجهیزات مورد نیاز فست فود نیز با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

راه اندازی فست فود برای چه کسی مناسب است؟

برای انتخاب هر کسب وکاری علاقه لازم است. علاقه باعث ایجاد انگیزه، پشتکار و خلاقیت می‌شود. راه انداختن یک فست فود برای کسانی که به پخت و پز و آشپزی برای دیگران علاقه دارند مناسب است. صنعت فست فود در واقع ارائه‌ی غذایی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است پس کسی که به راه انداختن فست فود فکر می‌کند باید از این کار لذت ببرد.

با راه اندازی ساندویچی یا فست فود شما باید خود را وقف کارتان کنید. این شغل ساعات کاری بالایی دارد و در تعطیلات نیز پرکارتر می‌شوید. پس برای راه اندازی فست فودی نباید باساعت کار زیاد و تعطیلات محدود دمشکلی داشته باشید.

اگر رعایت سخت‌گیرانه‌ی بهداشت برای شما ممکن نیست به راه انداختن مغازه فست فود فکر نکنید.در یک فست فود شما با سلامت مشتریان سروکار دارید پس باید نکات بهداشتی را با دقت رعایت کنید.

 

چه کسانی مشتری فست فود هستند؟

بازار هدف صنعت فست فود محدودیتی ندارد. همه‌ی سنین با هر طبقه اجتماعی و سطح درآمد به فست فود علاقه دارند و مشتری آن هستند. اما شما نمی‌توانید صد درصد بازار را به دست بگیرید و تامین کنید پس بر کیفیت کار خود تمرکز کنید. تلاش کنید ۵ تا ۱۰ درصد بازار را پوشش دهید و آن‌ها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید.

مشتری اصلی فست فودها افرادی هستند که وقت، انرژی و هزینه کافی را برای پخت غذا در منزل را ندارند. عده‌ای زیادی از مشتری‌ها عاشق طعم غذاهای فست فود هستند و آن‌ها را به غذای خانگی ترجیح می‌دهند .

بیشتر مشتریان شما جوان‌ها هستند و حداکثر ۲۵ سال دارند و طرفدار غذای فست فود هستند. خانواده‌هایی که مشتری فست فود هستند، بیشتر به راحتی فضا و کامل بودن منو توجه می‌کنند. برای آن‌ها کیفیت بالا و قیمت مناسب غذا مهم است.

 

رستوران موفق

راز موفقیت فست فود موفق چیست؟

یک منوی درست و کامل از غذاهایی با کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنید. با ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان، آن‌ها را راضی نگه دارید و تعداد مشتریان خود را نیز بیشتر کنید دهید. وقتی درآمدتان افزایش یافت می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و تجهیزات فست فود خود را بهتر و کامل‌تر کنید

پررونق بودن یک کسب و کار به معنای وجود یک بازار رقابتی برای آن است.اما  این مسئله نباید شما را از راه انداختن یک فست فود ناامید کند چون فضا برای یک کسب و کار خلاق همیشه وجود دارد. وجود رقابت در بازار باعث بالا رفتن کیفیت و بهتر شدن فست فودها می‌شود. پس شما برای حفظ مشتریان خود باید روی بالا بردن کیفیت، افزایش سرعت و پایین نگه داشتن قیمت محصول خود تمرکز کنید.

راه اندازی فست فود چه چالش هایی دارد؟

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت فست فودها پایین بودن قیمت آن است. پایین نگه داشتن قیمت‌ها نیز با افزایش هزینه‌ی مواد اولیه و کرایه‌ی محل فست فود کار سختی است. پیدا کردن مکان مناسب نیز از پرچالش‌ترین مراحل راه اندازی فست فود است. به همین دلیل بسیاری به راه اندازی فست فود بیرون بر و یا راه اندازی فست فود سیار فکر می‌کنند.

برای راه اندازی فست فود چه مهارت هایی لازم است؟

  • اولین مهارت لازم برای شما، آشپزی و سرو غذا است. پس اگر در این زمینه مهازت ندارید باید در انواع دوره آموزش فست فود شرکت کنید.
  •  برای راه انداختن فست فود کوچک یا بزرگ، باید یک منوی شخصی نیز داشته‌باشید که مهارت آشپزی و خلاقیت شما نشان دهد.
  • شما باید بتوانید بین کیفیت، سرعت عمل و قیمت تعادل ایجاد کنید تا در نهایت مشتری از نتیجه راضی باشد.
  • شما باید مشتریان خود را بشناسید. این شناخت کمک می‌کند که بدون هدر دادن وقت، انرژی و هزینه خود، خدمات مورد نیاز را به مشتری ارائه دهید.
  • داشتن روابط عمومی بالا در راه اندازی رستوران و فست فود ، برای جلب و حفظ مشتری به شما کمک می‌کند.
  • از امتحان کردن ایده‌های جدید نترسید و خلاق باشید. شما با ارائه‌ی خدمات خلاقانه، بر مشتریان اثر می‌گذارید تا دوباره به فست فود شما برگردند.
  • تبلیغات از مهم‌ترین مراحل راه اندازی یک کسب و کار است. شما باید بتوانید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود داشته‌باشید.

 

چطور یک فست فود یا رستوران راه اندازی کنیم؟

چگونه یک فست فود راه اندازی کنیم؟

آموزش راه اندازی فست فود ساده نیست و بهتر است که شما سپس با تجربه کافی مراحل راه انداختن یک رستوران یا فست فود را طی کنید. اگر این کار را مناسب خود می‌دانید و قصد راه اندازی پیتزا فروشی و یا راه اندازی مغازه مرغ سوخاری را دارید، مراحل  زیر را دنبال کنید:

داشتن برنامه کسب و کار (business plan)

اولین و مهم‌ترین بخش در راه اندازی هر کسب و کاری برنامه‌ریزی و تعیین نقشه راه است. دز این مرحله شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان استیل وان با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اسم فست فود خود را انتخاب کنید. مطلب انتخاب اسم برای فست فود و کافی شاپ می‌تواند به شما در این مرحله کمک کند.محل مناسبی را برای راه اندازی کسب و کار خود تعیین کنید.

لیست تجهیزات راه اندازی فست فود را تهیه کنید. می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از سایت استیل وان تهیه کنید. منو، قیمت غذاها و مواداولیه را مشخص کنید. هزینه تقریبی راه اندازی فست فود را برآورد کنید تا بتوانید بودجه‌ی مورد نیاز خود را تعیین کنید.

مراحل قانونی راه اندازی فست فود

در ابتدا باید به اداره‌ی اصناف مراجعه کنید. سپس باید سری به اداره‌ بهداشت بزنید و آزمایش‌هایی مثل آزمایش عدم اعتیاد را انجام دهید. گواهی عدم سوء پیشینه نیز برای راه اندازی فست فود الزامی است.

مکان فست فود باید تاییدیه‌های بهداشتی لازم را کسب کند و توسط اداره دارایی از جنبه‌هایی مثل پرداخت عوارض تایید شود. سپس باید در دوره‌های آموزشی اداره اصناف شرکت کنید. پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه، می‌توانید جواز راه اندازی فست فود را دریافت کنید.

تامین سرمایه لازم برای فست فود

تجهیزات فست فود و نوع آن‌ها به میزان سرمایه شما بستگی دارد. متراژ و محل مکان فست فود و همچنین هزینه بازاریابی نیز با میزان سرمایه اولیه شما رابطه مستقیم دارد. شما می‌توانید با روش‌های مختلفی برای تامین سرمایه اقدام کنید.

داشتن یک حساب بانکی تجاری و حسابرسی دقیق و بیمه

شما باید یک حساب بانکی تجاری جدا از سایر حساب‌های خود را به کسب و کار فست فود خود اختصاص دهید. بررسی دقیق حساب‌ها و ثبت سرمایه و هزینه‌ها در راه انداختن یک فست فود، شما را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد. باید در زمینه بیمه نیز اطلاعات کاملی داشته‌باشید.

طراحی دکوراسیون فست فود

طراحی فضای داخلی یک رستوران فست فود بسیار مهم است. فضای غذاخوری باید برای راحتی مشتری شما طراحی شده‌باشد. فضای طبخ غذا را نیز طوری طراحی کنید که سرویس‌دهی به آسانی صورت گیرد.

شما می‌تونید به طراحان خبره برای این کار مراجعه کنید. فرصت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان حرفه‌ای استیل وان را از دست ندهید و با شماره‌ها‌ی درج شده در سایت تماس بگیرید.

طراحی منو فست فود

در این مرحله از راه انداختن رستوران یا فست فود اگر شما نماینده‌ی برند خاصی باشید، منوی شما از قبل مشخص است. اما اگر برند خودتان را دارید، باید منوی خود را طراحی کنید. طراحی منوی رستوران شما باید بر اساس بودجه و سلایق مشتریان باشد.

شما باید بر نحوه طبخ همه‌ی غذاهای منوی خود مسلط باشید.داشتن یک منوی زیبا و در عین حال ساده و کامل، حفظ مشتریان را تضمین می‌کند.

مشاوره راه اندازی فست فود

در راه انداختن یک فست فود مثل همه کسب و کارها، مشاوره گرفتن از افراد خبره تاثیر زیادی در افزایش شانس موفقیت شما دارد. پس با استفاده از مشاورین تجاری آگاه مانند کارشناسان استیل وان، می‌توانید همه‌ی نکات را بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

 

هزینه راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود چقدر هزینه دارد؟ می‌توان گفت هزینه‌ی اصلی شما مربوط به مکان فست فود است. هزینه راه اندازی فست فود کوچک کمتر است پس اگر بودجه محدودی دارید، کوچک شروع کنید.

در برآورد هزینه راه اندازی فست فود باید به هزینه وسایل مورد نیاز راه اندازی فست فود و تجهیز مکان آن توجه ویژه داشته‌باشید.برای کم کردن هزینه می‌توانید از تجهیزات فست فود دست دوم ولی باکیفیت استفاده کنید. هزینه مواد اولیه برای طبخ غذا را نیز می‌توانید با خرید از عمده‌فروشی‌ها کاهش دهید.

مجوزهای قانونی راه اندازی فست فود، حقوق و بیمه‌ی کارکنان و تبلیغات و بازاریابی نیز از هزینه‌های اولیه شما هستند.

 

راه اندازی فست فود، مراحل راه اندازی همراه هزینه و قیمت تجهیزات

لیست تجهیزات فست فود بهمراه قیمت

قیمت تجهیزات فست فود را نیز می‌توانید در مقابل نام آن‌ها مشاهده کنید. قیمت تجهیزات مورد نیاز بنا به متراژ رستوران، آیتم های منو، کیفیت محصول و… متغیر است. در لیست زیر، میتوانید بازه‌قیمتی محصولات مورد نیاز یک فست فود را مشاهده کنید. با کلیک بر روی نام هر محصول، به صفحه مشخصات کامل محصول هدایت می‌شوید.

این قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۲۰/۰۱/۱۴۰۰ هستند و به دلیل نوسانات بازار، ممکن است تغییر کنند. برای دریافت قیمت بروز این تجهیزات باما تماس بگیرید :

سرخ کن سیب زمینی: قیمت از ۵ تا ۶۵ میلیون تومان

سرخ کن کنتاکی: قیمت از ۳ تا ۲۵ میلیون تومان

گریل ذغالی: قیمت از ۳ تا ۲۵ میلیون تومان

گریل روغنی: قیمت از ۳ تا ۲۵ میلیون تومان

اجاق ۴ شعله: قیمت از ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان

فر پیتزا: قیمت از ۵ تا ۱۸۵ میلیون تومان

تاپینگ پیتزا: قیمت از ۸ تا ۲۵ میلیون تومان

تاپینگ ساندویچ: قیمت از ۸ تا ۲۵ میلیون تومان

یخچال ایستاده : قیمت از ۷ تا ۳۰ میلیون تومان

فریزر ایستاده: قیمت از ۹ تا ۳۵ میلیون تومان

مرینیتور (سس زن) : قیمت از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان

بردینگ (پودر زن) : قیمت از ۸ تا ۳۵ میلیون تومان

دیسپلی (گرمخانه کنتاکی) : قیمت از ۱۰ تا ۳۵ میلیون تومان

میز کار استیل: قیمت از ۲ تا ۶ میلیون تومان

شوت سیب زمینی و ساندویچ: قیمت از ۳ تا ۱۲ میلیون تومان

یخساز: قیمت از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان

هود صنعتی: قیمت از ۳ تا ۵ میلیون تومان

سینک صنعتی: قیمت از ۲ تا ۸ میلیون تومان

برگرزن: قیمت از ۳ تا ۹ میلیون تومان

اسلایسر کالباس: قیمت از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان

میکسر خمیر: قیمت از ۳ تا ۳۵ میلیون تومان

خمیر پهن کن: قیمت از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان

یخچال زیر گریل: قیمت از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان

 

تجهیزات رستوران ایرانی

بیشتر تجهیزات فست فود و تجهیزات رستوران، مشترک هستند با این حال در این بخش تفاوت‌هایی نیز دارند. در اینجا به مهم‌ترین تجهیزات رستوران ایرانی اشاره‌ای می‌کنیم که برای راه اندازی رستوران ضروری هستند.

این تجهیزات عبارتند از: دیگ صنعتی و مکانیزه، کباب پز، پلوپز صنعتی، اجاق ۴ شعله، یخچال ایستاده، فریزر ایستاده، گرمخانه ایستاده (سوپر هیت)، کانتر گرم، کانتر سرد، ماشین ظرفشویی، میز کار استیل، کباب سیخ گیر، خلا کن سبزیجات، اسلایسر، چرخ گوشت صنعتی، سینک ظرفشویی، سردخانه، هود صنعتی، دیگ شور، سبزی خردکن، سرخ کن صنعتی، اجاق گریل، پاتیل خیساندن برنج، قفسه بندی ظروف، قفسه انبار، باسکول و….

کلام آخر

شروع هر کسب و کاری در عمل می‌تواند چالش‌هایی غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. مهم این است که اولین مراحل را چطور پشت سر می‌گذارید چون احتمال موفقیت کسب و کارتان را بالا می‌برند. چه بخواهید هزینه راه اندازی ساندویچی را برآورد کنید و چه بخواهید درباره‌ی راه انداختن یک فست فود زنجیره ای اطلاعات کسب کنید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان استیل وان در صفر تا صد راه اندازی رستوران کنار شما هستند.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “راه اندازی فست فود؛ راهنمای ۰ تا ۱۰۰ + قیمت

  1. مهدی گفت:

    اطلاعات بسیار خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.