تجهیزات و راه اندازی سوپر پروتئینی

با یک جست‌وجوی ساده درمی‌یابید که مطالب بسیار کمی در ارتباط با طراحی سوپر پروتئینی وجود دارد. چرا که صاحبان این کسب و کار توجه چندانی به بخش طراحی دکوراسیون فروشگاه گوشت و محصولات پروتئینی خود ندارند . امروزه که رقابت در این بخش بسیار بالا رفته‌است طراحی داخلی درست می‌تواند وجه تمایز شما و سایر فروشگاه‌های پروتئینی باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش در راه اندازی یک سوپر پروتئینی است. بخش چیدمان و انتخاب رنگ تجهیزات و فضای داخلی سوپر پروتئین از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که بر جذب مشتری و افزایش میزان خرید تاثیر بسزایی خواهدداشت. پس هدف اصلی طراحی مغازه پروتئینی و طراحی سوپرمارکت مدرن در ابتدا  جذب مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید است. برای تحقق این امر باید در طراحی دکوراسیون مغازه پروتئینی، شناسایی و در مرحله بعد رفع نیاز مشتری را در اولویت قرار داد.برای بررسی فاکتورهای مهم در طراحی فروشگاه پروتئینی با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • سطح درآمد مشتریان
  • انتخاب رنگ فضا و تجهیزات
  • نظم و بهداشت
  • کلام آخر

سطح درآمد مشتریان

با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی بخش اصلی مشتریان سوپر پروتئینی قشر متوسط و مرفه جامعه هستند. این مهم باعث می‌شود اهمیت طراحی دکوراسیون فزوشگاه پروتئینی دو چندان شود. چرا که قشر متوسط و به خصوص مرفه توجه ویژه‌ای به دکوراسیون سوپر پروتئینی خواهندداشت و ظاهر فروشگاه تاثیر بسیاری در جلب این گروه از مشتریان دارد.

با توجه به این امر باید مبلغ قابل توجهی را به طراحی سوپر پروتئینی و تهیه تجهیزات آن اختصاص دهید هرچند طراحی مناسب به شما در فروش بیشتر کمک می‌کند. بدون شک سرمایه‌گذاری در این بخش سود بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت. یک دکوراسیون خاص و درست در سوپر پروتئینی شما خرید را برای مشتریان به یک تجربه مثبت تبدیل می‌کند و شانس شما را برای  جلب مشتریان دائمی و افزایش میزان فروش بالا می‌برد.بهتر است بدانید که مردم برای خرید گوشت و محصولات پروتئینی خوب حاضرند مسیری طولانی را طی کنند پس مطمئن شوید که مقصد آن‌ها فروشگاه شما است.

 

راه اندازی دکوراسیون سوپر پروتئینی

انتخاب رنگ فضا و تجهیزات

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای طراحی سوپر پروتئین زیبایی و چشم‌نواز بودن فضای آن است. به همین دلیل طراح فروشگاه پروتئینی باید از دانش طراحی دکوراسیون و چیدمان مربوط به این کسب و کار برخوردار باشد. استفاده از رنگ‌های خنثی در طراحی دکوراسیون هر فضای تجاری لازم است چرا که باعث می‌شود تمرکز بر محصولات فروشگاه باقی بماند.

در طراحی سوپر پروتئینی نباید به سراغ رنگ‌های غیر خنثی رفت چرا که با محصولاتی که در فروشگاه عرضه می‌شود همخوانی ندارند.رنگ فضا و تجهیزات باید به گونه‌ای باشد که باعث آرامش روانی مشتریان و پرسنل باشد.تا مشتریان وقت بیشتری را در فروشگاه شما بگذرانند.این امر فروش شما را افزایش خواهد داد. این مهم در طراحی سوپرمارکت نیز اهمیت دارد.

اگر به بسته‌بندی محصولات سوپر پروتئینی نیز دقت کنید درمی‌یابید که در آن‌‌ها از رنگ خنثی استفاده شده‌است.پس اگر در طراحی سوپر پروتئینی از این دست رنگ‌ها استفاده شود، زیبایی بصری محیط فروشگاه بسیار بیشتر خواهدشد.

از طرف دیگر استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن باعث می‌شود که تمیزی و بهداشت فروشگاه پروتئینی شما جلوه‌گر شود. این مهم باعث می‌شود که مشتریان این امر را نیز در نظر داشته‌باشند که فروشگاه شما علاوه بر داشتن محصولات باکیفیت و جلوه‌ی بصری، بسیار تمیز و پاکیزه است. القا کردن حس پاکیزگی و بهداشت درست به اندازه طراحی مهم است. پس در طراحی سوپر پروتئینی باید زیبایی و القای حس آرامش و پاکیزگی را به یک اندازه در نظر داشت.

لیست تجهیزات مورد نیاز سوپر پروتئین

در ادامه لیستی از تجهیزات مورد نیاز در طراحی سوپر پروتئینی را می‌آوریم :

  • میز چک اوت
  • یخچال های صنعتی نظیر یخچال ایستاده و خوابیده پرده هوا، یخچال پروتئینی، یخچال ویترینی و ..
  • سردخانه بالای صفری
  • قفسه فروشگاهی و استند های فروشگاهی
  • کالباس‌بر در دو نوع دستی و اتوماتیک
  • دستگاه سوسیس‌پرکن
  • دستگاه همبرگرزن صنعتی دستی و نیمه‌اتوماتیک
  • چرخ گوشت صنعتی
  • ترازو صنعتی

نظم و بهداشت

نهادهای بهداشتی در مورد مکان‌های عرضه‌ی انواع مواد غذایی ضوابط سخت‌گیرانه‌ای را تبیین کرده و اجرا می‌کنند. پس شما باید قبل از طراحی سوپر پروتئین خود از این ضوابط اطلاع حاصل کنید و آن‌ها را در بخش طراحی به کار گیرید.

ممکن است این ضوابط محدودکننده و دشوار به نظر برسند. اما باید توجه داشت که این ضوابط برای بالا بردن سطح بهداشت و کیفیت عرضه‌ی محصول است. شما باید در ابتدا برای طراحی سوپر پروتئینی خود طرحی کاربردی و متناسب بر ضوابط تهیه کنید و سپس آن را با هدف زیبایی و بالا بردن جاوه‌ی بصری تغییر دهید.

داشتن یک چیدمان مناسب در بخش طراحی سوپر پروتئینی و سرویس‌دهی منظم باعث می‌شود. که مشتری به شما اعتماد کند و باعث القای حس پاکیزگی نیز می‌شود.اگر شما در چینش و ارائه خدمات نظم داشته‌باشید مشتریان ناخوآگاه حس می‌کنند که شما به بهداشت و کیفیت محصولات خود نیز اهمیت می‌دهید.پس نظم را فراموش نکنید.

نظم و بهداشت علاوه بر طراحی فروشگاه گوشت در طراحی رستوران، طراحی فست فود، طراحی فودکورت و طراحی کافی شاپ از مهمترین موارد است و باید مورد توجه قرار گیرد.

دو مورد بسیار مهم ولی ساده در طراحی مغازه پروتئینی مدرن باعث بالا رفتن سطح بهداشت و رضایت مشتری می‌شود. که یکی از آن‌ها تهویه و دیگری درب خودکار است. از آن جایی که شما با محصولات فاسدشدنی کار می‌کنید تهویه مطبوع از حیاتی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. درب خودکار نیز از ورود حشرات و حیواناتی مانند گربه به داخل فروشگاه جلوگیری کرده و ظاهر زیبایی به فروشگاه محصولات پروتئینی شما می‌بخشد.

کلام آخر

مطالب مطرح شده در این مقاله بخشی از مطالب طراحی سوپر پروتئینی را شامل می‌شود. چرا که با توجه به مکان فروشگاه شما و یا محصولاتی که عرضه می‌کنید نکات و چالش‌های متفاوتی در بخش طراحی وجود دارد. شما باید از طراحان خبره برای طراحی سوپر پروتئینی خود کمک بگیرید. تا به طور مشخص درباره‌ی طراحی فضای شما تصمیم‌گیری کنند.اگر پرسشی دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده‌است می‌توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.