سفارش آنلاین غذا

 

نرم افزارهای سفارش آنلاین غذا اطلاعاتی را درباره آنچه مشتریان دوست دارند و نحوه عملکرد آنها فراهم کرده‌اند

سفارش آنلاین رستوران را با این ۴ روش افزایش دهید

تا همین چند وقت پیش،‌ خیلی از رستوران ها،‌ هنگام راه اندازی آشپزخانه صنعتی اصلا توجهی به سفارش آنلاین نمیکردند. نهایتا برروی بیرون بر و دلیوری یکمقدار تمرکز و هزینه میکردند.

اما عموم تمرکز آنها برروی سفارش حضوری و ارائه خدمات به مشتریان آن دسته بوده. پس از ورود گسترده اسنپ فود، زودفود، چیلیوری، ریحون و … به این صنعت،‌ خیلی از مدیران متوجه تاثیر بسزای سفارش آنلاین شدند. بعضی به فکر مارکتینگ در رسانه های اجتماعی افتادند.

سفارش آنلاین غذا، بیرون بر، دلیوری دیگر صرفا مختص رستوران های بزرگ و نامی نیست. سفارش آنلاین غذا همینطور درحال رشد است و بزودی قرار هم نیست تغییر بکند.

در شرایط کووید۱۹ ، خیلی از مشتریان بیشتر و بیشتر به سفارش آنلاین غذا و تحویل گرفتن آن درب محل عادت کرده‌اند.

هر کسب و کاری که در این صنعت درحال فعالیت است، باید کم کم خود را به این سمت بکشد و از سهم خود را از بازار بگیرد.

افزایش حجم سفارش انلاین غذا، هم به رستوران کمک میکند هم مشتریان. مشتریان راحتی و ایمنی را دوست دارند و رستوران ها مزایای مختلفی را از طریق سفارش آنلاین دریافت می کنند.

اطلاعات تماس مشتری را جمع آوری کنید.

 وقتی مشتری ها بصورت آنلاین سفارش می دهند ، معمولاً ایمیل ، شماره تلفن و آدرس خود را ارائه می دهند.

این یک فرصت طبیعی برای افزودن آنها به بانک اطلاعات مشتری شما ایجاد می کند ، اتفاقی که در هنگام سفارش حضوری به همین راحتی رخ نمی دهد.

از فراوانی آدرس ها میتواند منطقه‌ای که تراکت باید پخش شود را مشخص نمود.

به شماره ها میتوان پیامک زد. تخفیف های ویژه را به آنها اعلام کرد.

درباره عادات و ترجیحات مشتری اطلاعات کسب کنید.

سفارش آنلاین همچنین اطلاعاتی راجع به آنچه مشتریان دوست دارند و نحوه عملکرد آنها فراهم می کند. شما می توانید اطلاعات مربوط به تعداد دفعات سفارش و سلیقه‌‌ی آنها را جمع آوری کنید ، این امر به شما کمک می کند بدانید چه زمانی، چه محصولی را به چه کسی تبلیغ کنید.

ارزش ”طول عمر“ مشتریان را افزایش دهید.

وقتی با مشتریان ارتباط برقرار می کنید و اطلاعاتی درباره عادت و سابقه سفارش آنها ، می توانید برنامه های بازاریابی خودکار ایجاد کنید که به طور مداوم فروش را افزایش می دهد و ارزش عمر مشتری را افزایش می دهد.

استرس کارکنان را کاهش دهید.

وقتی مشتری ها سفارش آنلاین می دهند ، لازم نیست در صف های فروشگاه صبر کنند. از همین رو دیگر نیاز نیست کارکنان فشار زیادی را بخاطر صف طولانی یا شلوغی سالن رستوران، تحمل کنند.

سفارش آنلاین برای همانقدر که برای مشتریان خوب است، برای کسب و کار شما هم خوب است.

وقت آن است که شروع به اجرای راهکارهایی برای افزایش دفعات سفارشات آنلاین کنیم. اگر رستوران شما هنوز با استراتژی سفارش آنلاین خود حداقل کار را انجام می دهد یا برنامه ای برای افزایش این قسمت از کسب و کار شما اجرا نکرده است ، در اینجا چهار روش ساده برای شروع وجود دارد.

۱- داده های مشتری را جمع آوری کرده و تبلیغات را شخصی سازی کنید.

کلید افزایش دفعات سفارشات آنلاین در داده ها نهفته است. سیستمی که اطلاعات تماس با مشتری و جزئیات مربوط به سابقه سفارش را جمع آوری کند ، در هدایت سفارشات آنلاین بیشتر نقش مهمی خواهد داشت.

سرمایه گذاری در نرم افزاری که به شما امکان می دهد پروفایل مشتری ایجاد کرده و رفتار مصرف کننده را ردیابی کنید.

 از آنچه درباره مشتری می آموزید برای ساخت تبلیغات شخصی استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر مشتری‌ای دوشنبه‌ها آیتم A را سفارش میدهد، صبح روز دوشنبه برای او پیامک ارسال کنید و تخفیف خود را یادآوری کنید و حتی لینکی برای سفارش سریع و آسان در آن قرار دهید.

۲- از پیامک تبلیفاتی برای افزایش تکرار سفارش آنلاین استفاده کنید.

بیشتر مشاغل از قبل با ارزش بازاریابی ایمیلی آشنا هستند. آنها برای ارتباط با مشتریان خود از آن استفاده می کنند. اما اعتماد به بازاریابی از طریق ایمیل اغلب باعث می شود که رستوران ها از امکان بازاریابی متنی غافل شوند.

سرعت باز کردن ایمیل ها تقریباً ۲۰ درصد است . پیام های متنی به طور متوسط حدود ۹۰ درصد باز هستند.

پیام های متنی بیشتر و سریعتر از ایمیل ها باز می شوند و می توانند بازده بسیار بالایی از سرمایه شما داشته باشند. این یک تاکتیک بازاریابی نسبتاً ارزان است که می تواند ۵۰۰ درصد ROI تولید کند.

در نظر بگیرید که چگونه بازاریابی متنی می تواند در ارسال تبلیغاتی که منجر به تبدیل سریع می شود ، موثرتر باشد.

برای استفاده از کوپن های حساس به زمان با پیوندی ارسال کنید تا مشتریان راهی آسان برای دستیابی به معامله و سفارش از طریق دستگاه همراه خود داشته باشند.

۳- ترقیب کنید.‌ تراکت، تبلیغات اینستاگرام.

با ارزش ترین مشتریان دقیقاً آنهایی هستند که در اطراف رستوران شما سکونت دارند. آنها به طور فیزیکی در فروشگاه های نزدیک رستوران شما خرید می کنند یا در مکانی نزدیک اقامت دارند.

برای هدف قرار دادن این مشتریان از تبلیغات جغرافیایی استفاده کنید.

تبلیغات Geofencing تبلیغ را بر اساس موقعیت فیزیکی آنها به مشتریان نشان می دهد. مثل پیامک تبلیغاتی. شما می توانید تبلیغی را برای سفارش آنلاین با تخفیفی خوب و در زمان مناسب برای افرادی که در آن نزدیکی ها هستند ارسال کنید.

۴- سفارش آنلاین را در وب سایت خود برجسته کنید.

اگر سفارش آنلاین بخشی از مدل کسب و کار شما نبوده است، احتمالاً یا از فضای آنلاین برای کسب و کار خود استفاده نمی‌کنید یا وب سایت شما برای هدایت سفارشات آنلاین بهینه نشده است.

اکنون زمان مناسبی است تا وب سایت خود را مجدداً مرور کنید و ببینید آیا هنوز برای کاربر آسان است؟ اطلاعات آن بروز است؟ کاربر میتواند سفارش بگذارد؟ یا خیر.

برای هدایت بازدیدکنندگان برای ثبت سفارش ، یک دکمه اصلی Call-to-Action اضافه کنید. همچنین، یک گزینه مطلوب ایجاد کنید که بازدیدکنندگان در سایت را به عضویت خبرنامه یا تخفیف سوق دهد. به عنوان مثال ، هنگام ایجاد حساب، ۱۰٪ تخفیف برای اولین سفارش آنلاین خود بدهید.

مشتریان بیشتر و بیشتر خواهان سفارش آنلاین هستند.

تاجای ممکن باید سفارش انلاین را افزایش داد. اما، برای افزایش، به برنامه ریزی و استراتژی نیاز است.

باید استمرار داشت و روز به روز بهبود در عملکرد ایجاد کرد.

رفتار و خواسته های مصرف کننده تغییر کرده است. برای ادامه کار ، استراتژی خود را تنظیم کنید.

تمرکز خود را بر روی افزایش دفعات سفارشات آنلاین بیشتر کنید تا ضمن افزایش فروش و ماندگار سازی مشتری ، آنچه را که می خواهند به مشتریان ارائه دهید. و آنچه میخواهید را کسب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.