قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز و معرفی آن

دستگاه های قهوه ساز در، بخشی از آشپزخانه دوست داران قهوه در محل کار و حتی خانه است. قهوه ساز ها مشتریان زیادی پیدا کرده اند. به صورتی که خریدار در برخی اوقات مردد میگردد که کدام یک را انتخاب کند. اگر شما هم در انتخاب دستگاه قهوه ساز برای خود مردد هستید می‌توانید این مجله را دنبال کنید.

بگذارید یک فلش بک به پرطرفدار ترین نوشیدنی دنیا یعنی ” قهوه ” بزنیم که چطور این همه طرفدار پیدا کرد. قهوه یکی از بهترین نوشیدنی هاست که در کشور افریقا یافت شده و کم کم کشورهای دیگر ان را کاشت کرده اند. این نوشیدنی خیلی پر طرفدار است و کم تر کسی پیدا می شود که ان را دوست نداشته باشد.

هر یک از ما ذائقه‌ای متفاوت برای نوشیدن و دم کردن قهوه داریم. می‌توان با انواع قهوه و انواع روش‌های دم کردن قهوه، نوشیدنی‌های مختلفی را تهیه کرد. صبح بعد از بیدار شدن از خواب، یک فنجان قهوه یا اسپرسو و در بعدازظهر یک فنجان شیر قهوه یا کافه لاته،آدم را سرحال و تازه می کند.

اگر زمانی دوست داشتید قهوه ای بدون افول کیفیت دم کنید حتما باید قهوه ساز خوبی نیز داشته باشید. پس با ما در ادامه همراه باشید.

قهوه ساز

در ابتدا در امریکای لاتین سال ۱۹۳۳ مردم از نوعی دستگاه آماده سازی قهوه برای تهیه ی قهوه استفاده کردند و کم کم در کشور های دیگر رایج شد و الان می توان گفت که در اکثر خانه ها یک دستگاه قهوه ساز یافت می شود.

دستگاه های قهوه ساز به صورتی طراحی شده اند که دارای دو محفظه ی جداگانه برای اب و دانه های قهوه می باشند که اب جوش با فشار زیاد روی دانه های قهوه ریخته و قهوه ی اماده در پایین دستگاه توی قوری یا فنجان ریخته می شود. بسیاری از کافی شاپ ها با استفاده از بخار قهوه تولید می کنند که قهوه ای غلیظ تر و با کیفیت تری به مشتری می دهند.

قهوه ساز انواع مختلفی از جمله اسپرسو، موکا فرنچ پات، کیمکس و … دارد که هر کدام قهوه ای عالی با غلظت خیلی بالا تولید می کنند. امروزه دستگاه های قهوه سازی وجود دارد که می توان با با استفاده از این دستگاه ها تمامی این قهوه ها را درست کرد. البته این قهوه ساز ها به دلیل اندازه ی بزرگ و قیمت بالا در منازل استفاده نمی شود و بیشتر برای کافی شاپ و جاهای دیگر کاربرد دارد.

انواع قهوه ساز

قهوه ساز ها نیز مانند سایر تجهیزات کافی شاپ در انواع و اقسام مختلفی عرضه می شوند. پس باید با شناخت مطمئن، اقدام به انتخاب و خریداری کنید. در این قسمت با انواع قهوه ساز ها آشنا خواهیم شد.

 

قهوه ساز فیلتر دار ( Drip Coffee Maker )

 

قهوه ساز فیلتردار (Drip coffee maker)

قهوه سازهای فیلتردار حجم‌های مختلفی دارند.کار با آن‌ها بسیار ساده است. این قهوه ساز بطور فراوانی در شرکت ها و خانه ها استفاده می شود. این قهوه‌جوش‌ها با عنوان قهوه ساز قطره‌ای هم نامیده می‌شوند. می‌توان به‌جای فیلتر این دستگاه‌ها از فیلترهای کاغذی یک‌بارمصرف هم استفاده کرد که بهداشتی تر هستند. بعد از ریختن قهوه و آب درون دستگاه، آب شروع به گرم شدن کرده و کم‌کم به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود. پس نیازی نیست که شما از قبل آب را بجوشانید.

 

قهوه ساز وکیوم

 

 قهوه ساز خلأ یا وکیوم (Vacuum coffee maker)

حتما با دیدن این تصویر یاد تجهیزات آزمایشگاهی خواهی افتاد. البته هنگام کار با این قهوه ساز، احساس انجام آزمایشات شیمیایی نیز به شما دست می دهد. این دستگاه دارای دو محفظه است. از اولین قهوه ساز ها است. سال ۱۸۳۰ اختراع شد.

 

موکاپات (Mokapat)

 

موکاپات (mokapot)

نامی آشنا در بین قهوه دوستان. موکاپات یک اسپرسو ساز گازی است. استفاده از موکاپات برای تهیه قهوه، بیشتر حس نوستالژیک دارد.  موکوپات هم مانند اسپرسوساز با فشار آب و بخار، عمل عصاره گیری قهوه را انجام می‌دهد. هرچند فشار آب در موکاپات کمتر از فشار اسپرسوساز برقی است.

این دستگاه داری سه بخش است. قسمت پایین دستگاه مخزن آب است. قسمت میانی جای پودر قهوه است و قسمت بالایی هم جای اسپرسوی نهایی است. آب و پودر اسپرسو را در مخزن‌های اختصاصی خود ریخته و موکاپات را روی شعله قرار دهید. آب موجود در مخزن پایین، بخار می‌شود و به قسمت میانی نفوذ می‌کند و از میان پودرهای اسپرسو می‌گذرد و نوشیدنی نهایی در مخزن بالایی تشکیل می‌شود.

 

قهوه ساز کپسولی (Capsule Coffee Machine)

 

 قهوه ساز کپسولی (Capsule Coffee Machine)

قهوه ساز کپسولی نوعی دیگر از قهوه ساز ها با قیمت مناسب تر است. با اسپرسوساز کپسولی فقط کافیست کپسول‌های آماده قهوه را که درجات مختلفی در طعم و تلخی دارند درون دستگاه قرار دهید و پس از چند ثانیه یک فنجان قهوه تحویل بگیرید.از مزیت این قهوه ساز، جابجایی راحت و استفاده شخصی در خانه و دفاتر می باشد.

 فرنچ پرس (French Press)

فرنچ پرس (French press)

با استفاده از فرنچ پرس می‌توانید دم کشیدن قهوه تازه را با چشمان خود ببینید. فقط کافیست بعد از ریختن قهوه در دستگاه، آب داغ را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود. حال قهوه شما آماده می باشد.

 اسپرسو ساز دستی (Manual Espresso Machine)

 

اسپرسو ساز دستی (Manual espresso machine)

اسپرسو ساز برقی گران است. با این وجود اسپرسو ساز دستی بدون نیاز به برق و با کمک اهرم، فشار مورد نیاز برای تهیه اسپرسو را به دست می آورد.این دستگاه تنها برای جوش آوردن آب به انرژی نیاز دارد و فشار موردنیاز برای عبور آب از میان قهوه باید با نیروی مکانیکی دست تأمین شود؛ بنابراین قهوه‌ای که با این روش تهیه می‌شود مسلماً قهوه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

 

اسپرسو ساز (Espresso Machi ne)

 اسپرسوساز (Espresso Machine)

اسپرسوساز، آبِ جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه‌های قهوهٔ آسیاب شده ریز می‌گذراند. قهوه اسپرسو غلیظ‌تر از قهوه‌های دیگر بوده و پایهٔ نوشیدنی‌های دیگری مانند کافه لاته و کاپوچینو است. انواع مختلفی از ماشین‌های اسپرسوساز ساده و پمپ دار وجود دارد که نوع حرفه‌ای آن نیز به‌مراتب گران‌تر از انواع دیگر است

درباره اسپرسو ساز ها بیشتر بدانید: دستگاه اسپرسو ساز

در هنگام خرید قهوه ساز باید به چه نکاتی توجه کنیم

قهوه ساز های صنعتی نسبت به قهوه ساز های معمولی دارای قابلیت های بیشتری هستند و قهوه ای با کیفیت و طعم بالاتری به شما می دهند. البته هر چه قهوه ساز پیشرفته تر و بزرگ تر باشد قیمت شان هم بیشتر است. با جوشاندن قهوه طعم ان عوض می شود پس سعی کنید که دستگاه قهوه ای با توان جوشیدن خیلی بالا تهیه کنید تا دمای اب را به حد کافی بالا برود و قهوه ای با طعم عالی به شما ببخشند.

در هنگام خرید به فضایی که قرار است دستگاه را در ان قرار دهید خیلی توجه کنید و بال توجه به ان یک دستگاه قهوه ساز با اندازه ی مناسب تهیه کنید. دستگاه های بزرگ از قابلیت های خیلی زیاد از جمله گرم کردن فنجان ها، وجود فیلتر اب، برنامه ریزی و ابعاد بزرگی برخوردار می باشد و معمولا برای منزل خیلی مناسب نیستند.

دستگاه های قهوه ساز اسپرسو دارای قیمت خیلی بیشتر نسبت به دستگاه قهوه ساز کاپوچینو و موکا هستند. بنابراین اگر می خواهید یک قهوه ی ساده درست کنید نیازی نیست حتما از قهوه ساز اسپرسو استفاده کنید بلکه یک قهوه ساز موکا با قیمت خیلی کم تر هم می توانند نیاز شما را برطرف کند. برخی از افراد هستند که می خواهند بهترین قهوه با غلظت بسیار بالا درست کنند که در این صورت باید یک دستگاه اسپرسو را خریداری کنید. در خرید این دستگاه دقت داشته باشید که میزان بخار بسیار بالا، فشار بالا، بولر زیاد را داشته باشد. این دستگاه دارای کارایی خیلی عالی و طول عمر زیاد هستند.

خرید یک دستگاه قهوه ساز به عوامل بسیاری بستگی دارد. قبل از هر چیز باید بودجه ی مورد نظر را تعیین کنید و سپس در محدوده ی قیمت مشخص شده یک قهوه ساز خوب را انتخاب کنید. قهوه ساز ها دارای اندازه های مختلفی برای خانواده های پرجمعیت و کم جمعیت می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود اندازه ی ان را تعیین کنید. شما نیز می توانید با نگاهی به قهوه ساز های موجود در استیل وان به انتخاب و بررسی پرداخته و در صورت نیاز از مشاورین ما راهنمایی حاصل فرمایید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.