یخچال و فریزر صنعتی

یخچال و فریزر صنعتی

یخچال صنعتی و فریزر صنعتی برای استفاده در سوپر پروتئینی ها، قصابی ها و سوپر مارکت ها و یا آشپزخانه‌های صنعتی کافی شاپ ها، هتل ها، رستوران ها و فست فود ها تولید می‌شوند. انواع یخچال فریزر صنعتی برای نگهداری مواد غذایی در دمایی خاص طراحی شده‌اند.  استفاده از یخچال و فریزرهای صنعتی برای آشپزخانه های صنعتی امری ضروری و لازم است.

این نوع از یخچال فریزرها در ابعاد و اندازه ها و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند و مصارف گوناگونی دارند. برای مثال نوع یخچال هایی که در صنعت داروسازی استفاده می‌شوند با انواعی که در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر ویژگی هایی مانند اندازه و دمای تولیدی متفاوت هستند.

یخچال ها و فریزرهای صنعتی تازگی مواد غذایی را حفظ می‌کنند و می‌توانند برای مدتی طولانی مقادیر زیادی از مواد غذایی را نگهداری کنند. فریزر و یخچال های صنعتی با توجه به حجم و ظرفیتشان برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی مناسب هستند. در ادامه شما را با انواع یخچال ها و فریزر های صنعتی، نحوه کار و خرید این دستگاه ها آشنا خواهیم کرد. شما می‌توانید انواع یخچال صنعتی را با بهترین کیفیت از وب سایت گروه صنعتی استیل وان بدون دغدغه خریداری کنید. برای مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی یا یخچال بالای صفر، با استفاده از مکانیسم ماشین های برودتی، دما را پایین آورده و فضا را سرد می‌کند تا مواد غذایی فاسدشدنی برای مدت زمان بیشتری شالم و تازه بمانند. چون از این یخچال بیشتر در رستوران‌ها استفاده می‌شود، بنابراین به آن یخچال رستورانی نیز گفته می‌شود. یخچال های صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و عرضه شده و شما باید با توجه به متراژ فضا و حجم کار خود، یخچال مناسب را انتخاب کنید.

بهتر است بدانید که یخچال و فریزر صنعتی مصرف انرژی بیشتری نسبت به مدل‌های خانگی دارند. چرا که آن‌ها را با اجزایی مانند اپراتور و فن های خنک کننده، گرم کننده های ضد برفک و کمپرسورهای با کارایی بالا طراحی می‌کنند. اما با این حال یخچال های صنعتی برای آشپزخانه های صنعتی بسیار با صرفه هستند و البته ضامن حفظ کیفیت مواد غذایی خواهند بود.

یخچال های بزرگ و یخچال صنعتی، هوای گرم را به بیرون از محیط نگهداری مواد غذایی انتقال می‌دهند و از این طریق دمای داخل یخچال پایین نگه داشته می‌شود. بنابراین اندازه این قبیل یخچال صنعتی با استانداردهای خانگی فرق دارد و متناسب با موارد استفاده ای که دارند، تولید و عرضه می شوند. یخچال ها و فریزرهای غیرخانگی (صنعتی) اعم از یخچال فروشگاهی، یخچال ایستاده، یخچال سوپر مارکتی، شیشه خم، فریزر خوابیده، صندوقی، فریزر ایستاده، پرده هوا و. . . با استانداردهای روز در کشور ساخته می شوند. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید یخچال صنعتی می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

یخچال صنعتی فروشگاهی

انواع یخچال صنعتی

از یخچال و فریز صنعتی کوتاه و بلند در رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی، هتل ها، فود کورت ها، فست فود ها، کافی شاپ ها، مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای برای سرد نگه داشتن مواد غذایی استفاده می شود. این دستگاه‌های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند و مشتریان با توجه به ظرفیت فضا و حجم کار، یخچال مورد نظر خود را تهیه می‌کنند. این یخچال ها معمولا به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

  • یخچال صنعتی ایستاده (عمودی)
  • یخچال صنعتی کابینتی (صندوقی)

یخچال صنعتی ایستاده (عمودی):

یخچال های ایستاده و عمودی در انواع مختلف با سایز ها و ارتفاع های مختلف موجود می باشند. این یخچال های صنعتی ایستاده می‌توانند بر اساس سفارش تک درب یا دو درب یا حتی سه درب باشند. از انواع یخچال ایستاده با درب شیشه ای، یخچال ایستاده شیشه تلویزیونی است که مناسب برای استفاده در قنادی ها ، شیرینی فروشی ها و کیک فروشی ها است.

یخچال های عمودی از لحاظ جنس درب به دو مدل تقسیم می شوند. درب یخچال ایستاده می‌تواند از جنس فولاد ضد زنگ و یا شیشه باشد. مدل هایی که درب آن ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند به این دلیل که نسبت به ضربه مقاوم هستند و دارای طول عمر بیشتری هستند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. یخچال ویترینی ایستاده درب شیشه ای هستند اجازه می دهند محصولات درون یخچال بدون باز کردن درب یخچال قابل مشاهده باشند. این مدل مناسب فروشگاه‌هایی است که لازم است مواد غذایی درون یخچال دیده شود. یخچال ویترینی ایستاده درب شیشه ای در قنادی ها ، شیرینی فروشی ها و کیک فروشی ها نیز استفاده می‌شود.

یخچال صنعتی کابینتی (صندوقی):

یخچال های کابینتی علاوه بر قفسه، کشو نیز دارند. بیشترین دلیل انتخاب یخچال صنعتی مدل کابینتی مشکل کمبود فضا است. کشو به یخچال امکان را می‌دهد که فضای بیشتری را برای نگداری مواد غذایی ارائه کند.اگر هم به کابینت و هم به یخچال احتیاج دارید و جایی برای هر دوی آن ها به صورت جداگانه ندارید یخچال های کابینتی انتخاب مناسبی برای شما هستند. از نظر جنس درب، یخچال های کابینتی به دو گروه یخچال کابینتی درب استیل و یخچال کابینتی درب شیشه دار تقسیم می‌شوند. با توجه به اندازه فضای آشپزخانه رستوران یا کافی شاپ، این نوع یخچال در انواع ۲ درب تا ۶ درب و ۴ کشو تا ۹ کشو موجود است.

نکته: یخچال ویترینی مکعبی نیز همان یخچال ویترینی است که شکلی مکعبی دارد و با ارتفاع های کوتاه‌تر تولید می‌شود. یخچال ویترینی مکعبی در فست فودها، قنادی ها و رستوران ها استفاده می‌شود. این یخچال صنعتی برای نگهداری گوشت منجمد نیز کاربرد دارد. یخچال صنعتی خوابیده نیز نوع دیگری از یخچال فریزر صنعتی است. این مدل را ختما در قسمت های مختلف فروشگاه های بزرگ دیده‌اید. سوپرمارکت‌های کوچک نیز برای نگداری بستنی و مواد آب شدنی از مدل خوابیده استفاده می‌کنند. برای اطلاع از قیمت یخچال صنعتی و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

یخچال ویترینیقیمت یخچال صنعتی

برای مشخص شدن قیمت یخچال صنعتی در ابتدا باید نوع یخچال و ظرفیت آن مشخص شود. برای مثال قیمت یخچال صنعتی ایستاده با یخچال صنعتی کبابی فرق داشته و قیمت یخچال صنعتی ایستاده تک درب نیز با مدل دو درب خود تفاوت دارد. برای تعیین قیمت نهایی باید به متریال ساخت نیز توجه کرد. مثلا نحوه ساخت یخچال ایستاده صنعتی با یخچال صنعتی کابینتی متفاوت است و برای ساخت هر کدام متریال خاصی بکار می‌رود که در قیمت نهایی تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

نحوه طراحی و ساخت یخچال صنعتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال مکانیزم سیستم‌های برودتی استفاده شده در یخچال صنعتی کبابی با مکانیزم برودتی یخچال صنعتی فروشگاهی فرق دارد. پس نحوه طراحی و ساخت یخچال ها نیز حائز اهمیت است. توجه کنید که اگر ساخت یخچال صنعتی مهندسی شده نباشد، دستگاه دچار مشکلاتی مثل ایجاد برفک، کارایی پایین، مصرف برق بالا و … خواهد شد.

ما در گروه صنعتی استیل وان از پیشرفته‌ترین و بهترین تجهیزات و ماشین آلات برای ساخت و تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به خصوص یخچال صنعتی استفاده می‌کنیم.و بهترین برندهای یخچال صنعتی را نیز در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاع از قیمت انواع یخچال صنعتی و ثبت سفارش خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

فریزر صنعتی چیست؟

فریزر های صنعتی همانند یخچال صنعتی است. با این تفاوت که ترموستات آن برای دمای پایین‌تری تنظیم می‌شود. به فریزر صنعتی، یخچال زیر صفر نیز گفته می‌شود. فریزر صنعتی یکی از ضروری‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران ها، فست فودها و هتل ها است. این دستگاه در لبنیاتی‌ ها، سوپرمارکت‌ ها و فروشگاه های زنجیره ای نیز کاربرد دارد. فریزر صنعتی مواد غذایی منجمد مانند گوشت، مرغ، ماهی، بستنی، صیفی جات و … را سالم و تازه نگه می‌دارد. دمای محیط داخلی این دستگاه بیش از -۲۰ درجه سانتی گراد نیز کاهش می‌یابد تا بتواند مواد درون خود را به مدت زیادی در حالت منجمد نگه دارد.

بهتر است که در این دستگاه از گاز مبردی استفاده شود که دمای تبخیر آن پایین‌تر باشد (مانند گاز فریون ۱۲). در فریزرهای پرقدرت از فن برای خنک‌کردن کمپرسور و کندانسور استفاده می‌شود.دمای فریزرها باید از  °۱۴- سلسیوس سردتر باشد تا به مواد غذایی آسیب نرسد. اکثر فریزرهای خانگی دمای تنظیمی از °۱۴- تا °۲۵- درجه سلسیوس دارند. برای فریزرهای نگهداری بستنی از مبرد R22 که تا دمای °۱۴- سلسیوس سرما تولید می‌کنند، استفاده می‌شود.

فریزر صندوقی

انواع فریزر صنعتی

فریزر صنعتی مثل یخچال صنعتی، باتوجه به مثراژفضای کاری و حجم مواد غذایی مورد مصرف انتخاب می شود.این دستگاه از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای نگهداری مواد و خوراکی‌های فاسد شدنی است. فریزر و یخچال صنعتی در مراکز تهیه غذا مثل رستوران ‌ها، کبابی ‌ها، کترینگ ‌ها، فست فودها و کافی شاپ ‌ها، آشپزخانه های صنعتی، هتل ها، اداره ها و فود کورت ها کاربرد دارد. فروشگاه‌های بزرگ، مرغ فروشی ‌ها، سوپر پروتئینی ها، قصابی‌ ها و حتی شیرینی فروشی ‌ها نیز به این وسیله برای نگهداری مواد خود نیاز دارند. یخچال صنعتی و یا فریزر صنعتی انواع مختلفی دارد تا بتواند پاسخگوی نیازهای متنوع مشتریان باشد. در ادامه با چند مدل از دو نوع رایج از یخچال فریزرهای صنعتی آشنا خواهیم شد.

فریزر صنعتی ایستاده:

فریزر صنعتی ایستاده برای نگهداری مواد غذایی از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی و … استفاده می‌شود. این فریزر در رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی، فست فودی ها، هتل ها، فروشگاه ها، قنادی ها، شیرینی فروشی ها و کیک فروشی ها و  … کاربرد دارد. یخچال فریزر صنعتی ایستاده انواع مختلفی دارد که رایج ترین آنها مدل تک درب، دو درب و سه درب است. البته این یخچال به صورت ۴ درب و ۶ درب نیز تولید و عرضه می‌شوند. فریزر ایستاده صنعتی در مدل ها و ظرفیت های مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین شما در انتخاب و خرید یخچال فریزر مورد نظر خود محدودیتی نخواهید داشت. این فریزرها و یخچال های ایستاده عمری طولانی دارند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

فریزر صنعتی صندوقی:

فریزر صنعتی صندوقی در فروشگاه های زنچیره ای، قنادی ها،رستوران ها، فست فودها، بستنی فروشی ها، سوپرمارکت ها وهایپرمارکت ها کاربرد بسیاری دارد. فریزر صندوقی می‌تواند ۲ درب، ۴ درب و یا ۶ درب باشد. درب این فریزرها از جنس استیل و یا شیشه هستند. درب شیشه ای  فریزر صندوقی نیز می‌تواند صاف و یا محدب باشد. شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود مدل و تعداد درب های این فریزر را انتخاب کنید. از دلایل محبوبیت این محصول، می‌توان به طراحی مناسب آن اشاره کرد که فضای زیادی را اشغال نکرده و برای مغازه های کوچک مناسب است. استفاده از این فریزر نیز برای مغازه داران و مشتریان بسیار ساده است.

یخچال صنعتی

قیمت فریزر صنعتی

قیمت فریزر صنعتی به عوامل مختلفی مثل مدل، ظرفیت، متریال ساخت و قطعات، برند و نحوه طراحی وابسته است. برندهای مختلف برای ساخت و تولید فریزر صنعتی مواد اولیه و قطعات مختلفی را استفاده می‌کنند، به همین دلیل قیمت نهایی این محصول متفاوت خواهد بود. حتما پیش از اقدام به خرید در مورد انواع فریزرهای صنعتی تحقیق کنید و با آگاهی انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت فریزر صنعتی با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

نکات مهم در خرید یخچال صنعتی

  • قدرت کمپرسور: قدرت کمپرسور بیشتر در یخچال صنعتی، طول عمر و میزان کارایی آن را تا میزان قابل توجهی بالاتر می‌برد.
  • ابعاد و مدل یخچال: با توجه به متراژ فروشگاه یا مرکز تهیه غذا خود و حجم مواد اولیه مصرفی، مدل و سایز مناسب خود را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید و انتخاب بهتری داشته باشید.
  • برچسب میزان مصرف انرژی: مصرف انرژی بیشتر توسط دستگاه‌ها، هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از صرف هزینه اضافی و هدررفت انرژی از یخچال هایی با برچسب انرژی سبز استفاده کنید.

قطعات یخچال و فریزر صنعتی

کمپرسو، ترموستات، کندانسور و اپراتور بخشی مهمی از قطعات یک یخچال و فریزر صنعتی بشمار می آید. در ادامه بطور مختصر با این قطعات آشنا خواهید شد.

کمپرسور:

کمپرسور یخچال صنعتی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل شدده‌است که هر دو قسمت درون پوسته‌ای صنعت یخچال صنعتی  فولادی قرار دارند. قسمت الکتریکی در اغلب یخچالهای صنعتی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون (Asencron) می‌باشد. وظیفه این قسمت به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی است. البته در سال‌های اخیر کمپرسورهای یخچال فریزرها هم تغییرات زیادی داشته‌اند؛ و قسمت الکتریکی آن ها اینورتوری یا موتور خطی شده‌اند.

قسمت مکانیکی در کمپرسورهای یخچال صنعتی شامل سیلندریست که پیستون آن توسط هستهٔ موتور الکتریکی به حرکت در می‌آید. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن می‌شود؛ و البته در کمپرسورهای نوع خطی و نوع کمپرسور روتوری و یا کمپرسور نوع اسکرال، میل لنگ دیگر وجود ندارد. مقدار مشخصی از روغنی که مخصوص این کار ساخته شده داخل پوسته وجود دارد که وظیفه روانکاری و خنک‌کردن قسمت الکتریکی و مکانیکی را بر عهده دارد.

فریزر صنعتی

ترموستات:

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق (متعادل نگه داشتن دمای یخچال صنعتی) را به کمپرسور انجام می‌دهد. به طوری که وقتی دمای یخچال بالا آمد و داخل یخچال صنعتی گرم شد. با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار می‌کند. و داخل یخچال صنعتی را خنک می‌کند و وقتی دما پایین آمد. (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند.

کندانسور:

کندانسور یخچال  (به انگلیسی: Condenser چگالنده) قسمتی از سیستم است. که وظیفه خنک‌سازی سیال عامل و عمدتا تبدیل بخار به مایع را در یخچال صنعتی بر عهده دارد. در واقع گاز فریون بس از فشرده شدن توسط کمپرسور در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می‌گردد. در یخچالهای صنعتی معمولاً به صورت شبکه‌ای لوله‌ای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شده است. در یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است. که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شده است.

اپراتور:

کمپرسور در یخچال و فریزر صنعتی، وظیفه فشرده کردن و گردش گاز مبرد فریون را درون کانالهای اپراتور بر عهده دارد. که در نتیجه گردش گاز در کانالها و به خاطر خاصیت گاز مبرد فریون باعث خنک شدن اپراتور یخچال صنعتی می‌شود. به عبارت صحیح تر کمپرسور یخچال صنعتی وظیفه فشرده کردن ماده مبرد را دارد. تا در قسمت کندانسور گاز داغ، با از دست دادن گرما تبدیل به مایع شود.

و در اپراتور مایع مبرد اجازه انبساط پیدا می‌کند. و با تغییر فاز از حالت مایع به گاز، گرما را از داخل یخچال صنعتی می‌گیرد و در قسمت کندانسور به محیط می‌دهد. در نتیجه باعث خنک شدن یخچال صنعتی می‌شود. امروزه مبردهای فریون بعلت مشکلات زیست‌محیطی، با مبردهای دیگر مثل R134 و R600 جایگزین شده‌اند.

یخچال ایستاده

جمع بندی

یخچال و فریزر صنعتی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، کبابی ها، رستوران ها، قصابی ها، هتل ها، فست فود ها، فود کورت ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک است. این دستگاه‌ها مواد غذایی را سرد نگه داشته و یا منجمد می‌کنند. تا از فاسد شدن آنها جلوگیری کنند. پس اگر به فکر راه اندازی رستوران، فست فود و یا هر نوع مرکز تهیه غذا هستید به یخچال فریزر صنعتی نیاز دارید. اگر قصد باز کردن فروشگاه، قنادی، سوپر پروتئینی و … را نیز دارید. باید به فکر تهیه این تجهیزات برودتی باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید یخچال و فریزر صنعتی و سایر تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات برودتی، از سایت استیل وان دیدن کنید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره نیز با کمک شماره‌های درج شده در سایت، با مشاورین ما تماس حاصل کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “انواع یخچال و فریزر صنعتی

  1. تجهیزات شهربازی مهدکودک خانه بازی گفت:

    سلام میخواستم شرایط همکاری با مجموعه گرانقدر شما رو مطلع بشم سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.