ظهور رسانه های جدید
رسانههای اجتماعی با ظهور و توسعهی خود همهچیز را در نحوهی ارتباط میان مردم، سازمانها و کسب و کار تغییر دادند و جای خود را بهسرعت میان زندگی مردم باز کردهاند. حتی روش های قدیمی تبلیغات و مارکتینگ مانند چاپ در مجلات و روزنامه ها و تبلیغات تلویزیونی نقش کمرنگی نسبت به قبل به خود گرفته اند.
رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، فلیکر، لینکداین و پینترست به سرعت در حال رشد بوده و مردم نیز استقبال زیادی برای مقاصد خود از این شبکه ها دارند.
یک فرصت طلایی
رسانه های اجتماعی معمولا رایگان اند و این یک فرصت طلایی برای هر کسب و کاری محسوب می شود.
با این حال باید مراقب باشید که تا چه اندازه ای زمان برای این شبکه ها زمان سپری می کنید زیرا این رسانه ها مانند مکنده ای هستند که اگر مراقب نباشید ناگهان به خودتان میآیید و میبینید بهجای رستورانداری همه روزتان را صرف بالا و پایین کردن صفحه اینستاگرامتان کردهاید و رستورانتان را پاک از یاد بردهاید.
شما برای شروع نیاز به داشتن یک وبسایت نخواهید داشت. البته داشتن وبسایت کمک بزرگی است، اما بسیاری از رستورانها یا کسبوکارهای مبتنی بر مواد غذایی، تنها بر صفحه فیسبوک، توییتر یا اینستاگرامشان تکیه میکنند.
رسانههای اجتماعی بهترین آماردهنده کسب و کار شما هستند. واقعاً چه کسی بهتر از این رسانه ها میتواند به شما آمار دقیق همهچیز، از بهترین غذای موجود در منو گرفته تا بهترین گارسون رستورانتان را بدهد؟
تنها با داشتن یک تلفن همراه هوشمند
برای داشتن چنین تبلیغاتی از نوع مجازی، شما تنها به یک اسمارت فون احتیاج دارد. این رسانه ها به آسانی بر روی گوشی شما نصب می شوند و خیلی راحت شروع به عکس گرفتن و ویرایش کردن و انتشار دادن آن می کنید.
رسانههای اجتماعی بهترین روش برای دانستن بازخورد کسب و کار و مارکتینگ شما در میان مردم هستند. رسانههای قدیمی تنها یک روش تبلیغاتی یکطرفه بود و شما هرگز نمیتوانستید بفهمید مردم چه نظری در مورد کسبوکارتان دارند. البته نباید از فعالیت پویای خود در این رسانه ها غافل بشید. گذاشتن عکس از محل کار و غذاهایتان و تگ کردن اطلاعات، از بهترین و قدیمیترین روش تبلیغات که همان روش دهان به دهان است بهصورت رایگان و البته نه بیزحمت بهره میگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه بهبود خدمات و یا رفع عیوبتان پیدا خواهید نمود.
تنها برای شروع یک بیزینس موفق در عرصه ی مارکتینگ کافیست صفحه کسب و کار مجموعه ی خود را در پرطرفدارترین رسانه های جمعی نظیر اینستاگرام، لینکداین و توییتر باز کنید که ما اکنون در راجع مارکتینگ در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
با اینستاگرام شروع کنیم
تبلیغات در اینستاگرام امروزه یکی از پربازدهترین روش تبلیغات اینترنتی محسوب میشود. اینستاگرام برای برندها اهمیت بیشتری دارد و درصد بیشتری از افراد، برندهای محبوبشان را از طریق این شبکه دنبال میکنند. با توجه به بازدهی بسیار زیاد تبلیغات اینستاگرام، می توان به جد گفت اینستاگرام بهترین گزینه برای کسب و کار شما به حساب می رود. در چندماهه اول با تبلیغات صحیح خود می توانید ناظر بر کیفیت بالای کسب و کار خود باشید به شرط اینکه قواعد اینستاگرام را در چارچوب درست خود رعایت کنید