آیا می‌دانید بزرگترین کافی شاپ های زنجیره‌ای جهان کدام کافی شاپ‌ها هستند؟ امروزه مصرف قهوه در سراسر جهان بصورت گسترده‌ای افزایش یافته است و کافی‌شاپ‌ها نقش مهمی در مصرف قهوه مردم دارند. شاید شما نیز مشتاق باشید قهوه‌ی خود را در یک محیط آرام و زیبا نوش جان کنید و با دوستان و آشنایان خود از نوشیدن قهوه موردعلاقه‌ی خود لذت ببرید.

در این مطلب بزرگترین کافی شاپ‌های دنیا معرفی شده‌اند. امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

 

 استار باکس (Starbucks) 
بدون شک بزرگترین کافی شاپ دنیا استار باکس (Starbucks) است؛ مه بیش از ۲۰۰۰۰ شعبه در ۶۱ کشور دنیا دارد. این شرکت نزدیک به ۱۵۰۰۰۰ کارمند دارد که به طور متوسط در آمدی حدود ۸٫۸۰ دلار در ساعت دارند، همراه با بیمه. بیش از ۶۵% فروشگاه های استارباکس در آمریکاست.
استارباکس در سال ۱۹۷۱ به عنوان شرکت فرآوری دانه های قهوه تاسیس شد. در ۱۹۸۷ این برند به دنبال فروشش به یک صاحب کافی شاپ های زنجیره ای که به دنبال تغییر برند خود بود، گسترشی چشم گیر را آغاز کرد؛ تا جایی که در ۱۹۸۷، ۴۶ فروشگاه آن در آمریکا و غرب کانادا تاسیس شد. در مدت کوتاهی سهام این کمپانی تا ۷۰% رشد داشت.

 

 

دانکین دونات (Dunkin Donuts)

دانکین دونات (Dunkin Donuts) برای سالها به عنوان بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای دنیا شناخته می شد. امروز بعد از گذشت ۳۷ سال بیش از ۱۰۰۰۰ رستوران دارد. برخلاف اسم این کافی شاپ(دونات) بیش از نیمی از فروش این رستوران به قهوه اختصاص دارد.
در اواخر دهه ۹۰ میلادی، “دانکین دونات” تجارب سختی در کانادا و ژاپن داشت. در کانادا “تیم هورتن” به خاطر منوی سالم تر و محیط گرم و صمیمی خود سبقت قابل توجهی از “دانکین دونات” گرفت. بیش از ۲۰۰ مغازه ی این برند در کانادا به علت بازاریابی ضعیف تعطیل شد. امروز این برند با محصولات قهوه خود، با سرعت به پیش میرود.

 

 

 تیم هورتونز (Tim Hortons)
تیم هورتن بزرگترین شبکه سرویس دهی غذا در کاناداست، حتی بزرگتر از مکدونالد. این برند در سال ۱۹۶۴ تحت عنوان تیم هورتن دوناتس تاسیس شد. امروزه بیش از ۴۳۰۰ فروشکاه در آمریکای شمالی و بخش هایی از خاور میانه دارد.

بیش از ۸۰% از شعب آن در کاناداست. در طول دو دهه گذشته این کمپانی مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته است. در ۲۰۱۲ تیم هورتونز سود سهام خود را ۳۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد و نزذیک به ۱۰۰۰۰۰ کارمند داشت. علاوه بر قهوه و دونات، در منوی خود غذاهای گرم و سالمتری را معرفی کرد. این برند به استخدام و دوره های آموزشی نیز می پردازد.

 

 

 کوستا کافی (Costa Coffee)
در اوایل دهه ۷۰ میلادی تاسیس شد. این برند کوچک تهیه دانه های قهوه به بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای در انگلستان تبدیل شد. امروز این شرکت بیش از ۱۷۰۰ شعبه در ۳۵ کشور دنیا دارد که بیش از نیمی از آنها در انگلستان واقع شده است. این برند کافی شاپ برای آنکه جای پای خود را گسترش دهد در هتل ها، سینماها، کتاب فروشی ها شعبه دارد. جنارو پلیکیا، یکی از کارشناسان ایتالیایی این برند، مسئول چشیدن طعم قهوه است. زبان  او به مبلغ ۱۰ میلیون پوند بیمه شده است!

 

 

مک کافه (McCafe)
به عنوان جایگاه پنجم، مک کافه (McCafe) به راحتی می تواند جزء انتخاب های اولیه قرار گیرد. این برند ۱۳۰۰ فروشگاه دارد و متعلق به مک دونالدز می باشد. این کافی شاپ معمولا با رستوران مک دونالد در یک جا واقع می شود.
مک کافی اولین بار در سال ۲۰۰۱ در آمریکا معرفی شد. در آن زمان تنها ۳۰۰ محل داشت. در میان محصولات آن می توان قهوه های مخصوصی مثل، کافه لاته، اسپرسو و کاپوچینو را یافت. این برند در حال رشد است خصوصا در اروپای شرقی.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.